en en | ro ro

Produse alimentare cu data expirarii iminenta trebuie vandute imediat. La Perpignan, in sept.2009, stateam 7 fotografi intr-un apartament pe 3 nivele. In fiecare zi unul dintre noi facea cumparaturi. Am descoperit ca magazine alimentare mari soldau la 50% tot ce avea data de expirare in 2 zile. Cum eram 7 nu aveam probleme sa le consumam din prima zi. Desi doamnele care se aprovizioneaza cu de toate le-ar fi evitat, de buna seama.

Cumva similar stau lucrurile si pentru moda.

Ce a aparut de curand este proaspat si inspirat, de obicei lansat de un designer renumit. Pe masura imitarii, produsul devine desuet, uneori chiar insuportabil, pentru zeci de ani. Insa unii raman legati de un moment deosebit al vietii din tinerete. Prefera un model, pe care-l considera « definitiv » consacrat, desi este mai degraba fumat sau demodat.

Au prejudecati. Cam tot asa se intampla si cu fotografia. A trecut concursul cu Fotografia de strada. Din cele 30 fotografii selectionate, una m-a impresionat deosebit. Aceasta :


Desi nefericit procesata, imaginea d-lui C.Rusu ramane cea mai proaspata. Nu a facut aceeasi impresie si juriului, care a preferat altceva. Premiile sunt mai nereusite, cred eu. Am scris despre jurizari cu prejudecati, calitatile imaginilor si de prioritati relative :

http://www.ap-arte.ro/ro/blog/noi/articol/jurizare-cu-prejudecati/130/7048.html

Faceam si unele concesii in text, ca sa fie mai accesibil. Am gresit.

Calitatea tehnica si compozitia, desi conditii implicite, nu sunt criterii de jurizare ! Pot fi folosite drept criterii decisive doar de acei cu nivel de « fotografi semi-alfabetizati », mai ales la un concurs de fotografie de strada.

Premiul intai, A.O.Muresan, este o compozitie banala, nu perfecta, pe un fundal promitator. Nu credeti ? Acoperiti cu o mana oricare personaj iar poza devine mai buna.



Premiul 2, A.Iliescu, cadru bun prea larg cu 50% cer gol, rascopt in Photoshop. Cine are ochii exersati nu suporta asa ceva. Cine nu ii are, aplauda. «Autorul este responsabil de fiecare cm² din lucrarea lui.» spunea mereu Jay Maisel nr.1 mondial in 1980. Cu premiul 3, L.Ghinitoiu are o imagine incitanta. Dar umbra siluetelor pe abur este straniu mutata.


Nu ne intereseaza ce s-a intamplat. Conteaza ce invatam din asta si cum sa progresam.

Rezolvarea lucrurilor se face prin comunicare si intelegere. O propunere lipsita de modestie ar suna asa : Dezbateti inainte de jurizare criteriile amintite in pozitiile 1-8 din postul de mai sus. Alegeti-le cum va plac voua si jurizati apoi. Speram ca rezultatul sa fie in progres, pozitiile celor din juriu vor fi mai convergente. 

Aparentele inseala de multe ori.

Un australian se lauda. A vandut o fotografie la cel mai mare pret - unui anonim. Dar a exagerat, a mai spus asa ceva de 3 ori. La licitatii nu obtine nici o suta de mii. Sotheby si Christie’s sunt cele mai importante case de licitatii, ambele engleze. Nu e de mirare ca publicatii engleze considera anuntul lui drept « Cea mai buna cascadorie de marketing ».

http://petapixel.com/2014/12/10/expensive-photo-world-best-marketing-stunt/


Published on December 16, 2014. 3945 views. 5 comments
 
Pages
   » Biography
   » Contact

Categories
   » World
   » Ro News
   » Personnal
   » About us
   » Photography
   » Old blog
   » Performanta

Archives
   » September 2020  (0)
   » August 2020  (0)
   » July 2020  (0)
   » June 2020  (0)
   » May 2020  (0)
   » April 2020  (0)
   » view full archives

rss