Un prieten m-a condus la Teatrul National.
In foyer e expozitia echipei de fotografi de la Jurnalul National. As spune ca sunt fotografii foarte bune, facute de fotografi interesati. Le-am urmarit periplul Descoperirea Romaniei 2005.
http://www.jurnalul.ro/foto/
Am avut privilegiul de a vorbi cu Karina Knapek, roscata cu privirea simpatica, taioasa. I-am spus ce mult ii apreciez lucrarile.
Cel mai mult mi-a placut seria ei, la un concurs de toaca pentru copii.
Celelalte 2 erau mai bune. Nu m-am abtinut sa nu remarc abuzul de super-wide. A recunoscut amuzata. "Asa este."
Chiar pozele ei interesante arata abuzuri de superangular.
A fost usor surprinsa, gaseam prea usor cuvintele, descriind ce a simtit, sau urmarit in pozele ei. Mi-am notat cateva imagini excelente, care ieseau in evidenta. Citez aleatoriu cateva :
Karina Knapek: Maliuc? 2 tipi duc gaste la crematoriu, in stanga fetita isi sterge ochii de lacrimi. Bogdan Iurascu: in gara Vaslui; Cristian Silva: sari oranj si scara; Marin Raica: la piata; Karina Knapek: Folk you, Gura Portitei; Karina Knapek: Sinoe, canale la taiat stuf ; Marin Raica: slujba de Constantin si Elena; Dan Marinescu: tzap si cioban Diesel, Prislop; Victor Stroe: Nanesti, Vrancea; Bogdan Iurascu: calugari la Silistea-Gumesti.
In aceasta serie, printre poze foarte bune, erau 2 greu de digerat.
Nimic nu este perfect.
La cate poze foarte bune erau acolo, cam 30 trebuiau inlaturate. I-am aratat cateva d-ei KK. A facut ochi mari la citatul din Brodovitch:
"Cea mai slaba poza in portofoliu arata nivelul fotografului."
N-au facut nici macar o lista a lucrarilor pe foaie A4. Nu poti tine minte cam 180 de imagini.
Am fost apoi la expozitia de fotografii vechi, in hol la arhitectura.
Mi s-a confirmat parerea. Daca provin de la lumina, senzational si spectaculos, sunt interesante. Daca nu, se demodeaza. In schimb latura umana si imaginile documentare devin mai graitoare.
Era o fotografie excelenta in gara din Chicago, facuta in 1926, cu dare de lumina oblice prin praf.
Pozele alaturate sunt reproduceri in graba, pentru ilustrarea acestui text.