Brandul de tara subliniaza o trasatura pozitiva, de interes in strainatate, simbol de identificare.
De ce are nevoie Romania de brand de natiune, care arata ce este Diferit si Specific ? Pentru ca tara noastra este prea putin cunoscuta.
Si este cunoscuta mai ales prin excesele ei.
Din cetatenii de rand ai Europei unite, care se tem de integrare, cati stiu ca:
Leul aur era mai tare si mai sigur decat francul elvetian in 1920.
Cresterea Romaniei depasea net Cehoslovacia in 1937. Bucurestencele erau considerate mai elegante de catre parizence, dupa ocuparea Parisului in 1940.
Situatia actuala este urmare a 50 de ani de distrugere sub comunism. Din 1949, Ana Pauker cerea un tablou pictat de maestri francezi, ca sa scape pe cineva de inchisoare. Si a 10 ani de spoliere a tarii in interesul unui clan de cumetrie. Condus de altii, tot cu colectii de arta.
Ce propuneri am auzit pentru brandul de tara ?
Logan, Agricultura ecologica si Turismul, tot atat de potrivite ca ceapa degerata.
Logan (Renault nu Dacia) e de interes Momentan, nu continuu.
Cat poate rezista un model ? Sub 5 ani.
A doua ne-ar place noua. Mai avem foarte mult pana acolo.
Este cea mai scumpa agricultura.
A treia este complect aiurea. Nu ne putem lauda cu ce nu avem.
Turismul la noi in tara este inca o jale, o fictiune.
Desi tara noastra ar putea fi o tinta a turismului mondial.
Cu conditia ca infrastructura, dotarile si serviciile sa fie altele, facute fara a distruge cadrul minunat existent.
Culmea, adevarate simboluri, cu sens in occident, au fost inlaturate din interese meschine. Respingerea politicii Comuniste, a inspirat Steagul cu Gaura, de la revolutia din 1989.
Simbolul gaurii materializa esecul acelei politici. Si impunea o noua deschidere, spre viitor. O idee Diferita, Specifica, ca un adevarat brand de tara.
Persoane ale regimului Iliescu nu vedeau asta cu ochi buni. Si au votat un steag intreg.
"Disparitia gaurii a marcat reintoarcerea la putere, in urma votului din 1990, a celor strans legati de Partidul Comunist" spunea un Profesor universitar francez.
Fara comentarii.
Sperantele din 22 decembrie 1989 au adus in Piata Revolutiei cam un milion de bucuresteni. Aceasta cifra a fost depasita o singura data, in mai 1992.
In duminica de Pasti, 1,5 milioane s-au calcat pe picioare in zona Sf.Gheorghe, sperand sa-l vada intors pe Rege.
Regele a fost un alt simbol, sistematic respins vehement de putere.
Prezenta lui ar fi stanjenit grav furturile Lor din aceasta tara !
Si ce actiuni cu rasunet au promovat dumnealor, in schimb?
Mineriadele ? Exportul de materii prime si de cersetori ?
Ce alte idei de brand de natiune ar mai fi fost ?
Dacia uzata avea o rezonantza istorica.
Domnul Iliescu a intrat in istorie cu o strigatura la ONU, in engleza lui.
Dacii provin din Traci, a vrut sa zica. Daces came from Thraces, a devenit :
"Ducks came from truks" = Ratele vin din Camioane ! Simpatic.
Mai potrivit ar fi fost sa aleaga Carpatii, chiar ultra-uzati pe vremea Tovarasului, cand biciclete si tigarete foloseau acest Label consacrat, alaturi de Agentia de Turism si de prajituri uscate.
In fond, cultura, turismul si economia romana, sunt in buna parte datorate muntilor, obstacol greu de trecut pentru altii.
Dintre numele istorice, o sonoritate misterioasa o are Trans-Silvania, trezind interes deosebit. Tinutul de Dincolo de Codri.
Tara de dincolo de codri, cu fete frumoase, se apropie mai bine de realitate.
Turismul cu hrana ecologica, facut in Logan, mult mai putin.
Numai Viatza Reala, pe care o mai asteptam inca, poate oferi adevarate solutii.