Unele imagini au treceri cu foarte multe gradatii de nuante sau de la lumina la intuneric. Au tonuri bogate. Alaturate mai multe, mici una langa alta, se pot anihila reciproc. Majoritatea acestor imagini pierd mult, fiind afisate pe net. Numarul de tonuri e redus iar detaliile greu de perceput. Devin confuze. Cantitatea prea mare de informatie nu mai poate fi reprodusa la reducere.
Mai potrivite pentru a fi expuse pe pereti decat pe net, acestea pot cate-odata sa sugereze mult mai mult decat arata. Fiecare privitor poate regasi in ele o parte din gandirea lui.
Originalele lor sunt de multe ori pline de surprize placute, fata de o pozuta aratata pe site. Sunt deobicei mai bine puse in valoare, expuse pe tonuri neutre.
Alte imagini au doar cateva tonuri tari.
Negru tare pe alb stralucitor, cu contrast simultan foarte mare. Daca desenul perceput la prima privire este citet, aceasta este o imagine grafica. Simplitatea este un merit in descifrarea scrisului cu lumina. Aceste imagini arata bine si la numar mic de pixeli.
Dar si ele sunt de multe ori utile pentru a simboliza o idee sau un demers. Simplitatea lor da o sansa mai mare retinerii imaginii pe retina.
Am vorbit de Capa de cateva ori.
Iata o imagine care ii apartine (la Magnum) foarte potrivita topicului.
Ce este clar, spune mai mult. Less is more, era dictonul lui Mies van der Rohe, celebru arhitect de origine germana. Mai putin spune mai mult, e un principiu de baza din mesajele de reclama.
Nu e bine sa arati doar imagini bogate, usor incarcate. Nici doar imagini super-simple, ca simbol. Secretul reusitei sa fie alaturarea celor 2 tipuri intr-o proportie convenabila ? De ce nu. Importanta este si calitatea informatiei din fotografie. Proaspata si convingatoare.
Published on March 23, 2006. 8468 views.
0 comments