Nodul nevralgic al circulatiei in Bucuresti este Piata Unirii. Circulatia nord-sud este preponderenta in capitala. «Ctitorii» ale anilor 1985 au inchis numeroase strazi in acest sens. Intre piata Unirii si bd.Libertatii sunt 920m. Reglementarile antebelice prevedeau o strada paralela la minimum 190m ! Exista alternative pe directiile Buzesti-Hasdeu, calea Victoriei sau Traian. Dar sunt inguste, intortocheate si mai putin cunoscute.
Astfel ca la ore de varf accesele catre Piata Unirii devin un cosmar pentru circulatie. Si inaintea modificarilor aberante din anii ’84-85 Piata Unirii era o zona cu circulatie haotica. Doar numarul mic al autoturismelor din oras o mentinea neblocata atunci.
Cu ocazia expozitiei din ianuarie de la MTR, 2 tineri m-au intrebat daca nu regret ca fotografiile nu erau facute prin procedeu digital. Nu !
http://www.ap-arte.ro/ro/blog/personal/articol/pe-pereti/129/7131.html
Fotografia digitala a maturat afacerea fotografiei pe film, n-a anulat valoarea fotografiilor bune, facute pe film. Care erau mult mai bune decat cred unii tineri, acum.
O fotografie din iunie 1985, cu rezolutie buna, imi ofera posibilitatea sa exemplific. Pozata de pe terasa magazinului Unirea apare hala Mare, demolata cateva luni mai tarziu.
Si cateva detalii la 70% rezolutie, cu forfota din jurul statiilor de transport in comun.
Era sa uit. Autobuzul are rezervoare cilindrice pentru gaz. Dar merge doar pe motorina. Industria socialista nu a putut realiza detentoarele de gaz, care sa ofere gazul la presiunea mica, necesara. Rezervoarele, carate degeaba, au fost scoase de pe autobuze prin 1986-87.