en en | ro ro

La sfarsit de an, agentiile de presa isi aleg cele mai bune imagini. Si Reuters o face:

http://blogs.reuters.com/fullfocus/2012/11/30/best-photos-of-the-year-2012/#a=1

Fotografiile sunt deosebite. Pentru ca sunt impresionante, 2 tineri au analizat exif-urile, sa descopere diferentele dintre alegerile amatorilor si ale profesionistilor. Iata sinteza statistica a rezultatelor obtinute de la cele 95 de fotografii:

http://www.petapixel.com/2012/12/02/the-most-popular-cameras-and-settings-for-reuters-best-photos-of-the-year-2012/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+PetaPixel+%28PetaPixel%29

Le multumim celor 2, Hallbuzz si Mathiasa. Sa comentam putin datele. De ce atata suprematie Canon? La Reuters se foloseste Canon, preferabil 1D Mk4. Putinele clisee cu altceva provin de la membri corespondenti.

Un procent mare sunt facute cu obiective mai scurte ca 24, cu senzatie de proximitate. 75% din fotografii sunt facute la diafragme mai deschise de 5,6. 50% din declansari sunt cu viteze mai rapide ca 1 /500s. Si alte 25% sunt facute cu viteza 1 /250s. Diferenta reala e ca amatorii vor multe automatisme, dar in situatii grele de lumina profesionistii le evita.

Privind atent, descoperim ca fotografii Reuters evita auto-Iso. Rar intalnim timpi fractionari, desi sunt si exceptii. Era de asteptat. Setarea auto-Iso da o falsa siguranta, cu rezultate uneori mediocre. Pe lumini slabe, va folosi doar timpul limita. Fotografii buni vor sa fie siguri ca fotografia lor va fi publicata. Nu le pasa de profunzime de camp, Dof.

Prefera redarea emotiilor, decat a detaliilor. Ca in fotografia de la incendiul unor cocioabe in portul Manila, facuta cu f: 2,8; 1/200s la 200Iso.

http://blogs.reuters.com/fullfocus/2012/11/30/best-photos-of-the-year-2012/#a=13

Diafragma maxima, viteza de siguranta, Iso jos, cu calitate buna. Pastrarea sensibilitatii la minim asigura latitudine maxima, evita sub/supra expuneri, cu culori naturale saturate.

Va puteti imagina aceasta fotografie facuta cu f:11 si 1/200s? Ar fi avut efectul mult diminuat.

http://blogs.reuters.com/fullfocus/2012/11/30/best-photos-of-the-year-2012/#a=31

Si ultima remarca. Cel mai folosit obiectiv este unul “exotic”: 50mm.

http://blogs.reuters.com/fullfocus/2012/11/30/best-photos-of-the-year-2012/#a=58


Published on December 11, 2012. 4181 views. 1 comment
1 comment to "An exciting analysis"

vasile
December 2012, 24 at 09:34:34
Am facut o statistica pe primele 25 de fotografii (din 96 parca),si remarca cu obiectivul de 50 nu se confirma.Deci din primele 25 de fotografii au fost facute cu Canon 23 si cu Nikon 2,s-a folosit focala de 16-35 (inclusiv fixele de 24 si 35) de 17 ori,focala de 70-200 de 6 ori,focala de 500 - o data,focala de 50 - o data.deci F50 e chiar exotic in reportaj (cam ca si F500) .....multe bucurii in Noul An!

Add comment
*
*
*
the fields marked with (*) are compulsory
 
Blogroll
   » Dan Dinescu
   » Cosmin Bumbutz
   » estost
   » Mihai Moiceanu
   » Dragos Lumpan
   » Dan Vartanian
   » Bucurestiul meu drag


Nikon

Pages
   » Biography
   » Contact

Categories
   » World
   » Ro News
   » Personnal
   » About us
   » Photography
   » Old blog
   » Performanta

Archives
   December 2019  (0)
   November 2019  (0)
   October 2019  (1)
   September 2019  (0)
   August 2019  (1)
   July 2019  (1)
   » view full archives

rss