en en | ro ro

Modelul Ds3 este destinat fotojurnalistilor profesionisti si pentru sport. A fost lansat la timp ca sa fie folosit la JO de iarna 2010, la Vancouver. De altfel a iesit alaturi de noul model al zoom 70-200 f : 2,8 AFS-VR 2. Sensibilitatile record permit fotografii in altfel de conditii, folosind viteze mai rapide. Cu 1/100 in loc de 1/10, 1/2000 in loc de 1/200, sansele de a obtine imagini deosebite cresc.

Prea putin timp l-am avut, de luni seara pana sambata. Cu zapada cazuta abundent nu am avut 3 zile intregi. Doar iti ia o zi sa setezi un astfel de aparat pe gustul propriu. Menu-urile au sute de pagini, un adevarat labirint, iar manualul Pdf are 430pg.

Nu este comod la carat. Am o geanta modica, 25x17 si 18cm inaltime, in care intra D200 cu 3 obiective. D3s incapea fest, cu obiectiv 24-70 f:2.8, pus la 50mm, dar fara parasolar. Mi-ar fi placut sa il duc la un meci interesant. Fac fotografii de sport de 40 de ani. Mai greu sa gasesti un meci pe ninsoare abundenta, sau in sala, daca nu ai aparatul si duminica. Incercarea de a obtine imagini deosebite in amurg prin nameti era bazata pe entuziasm. Si nu stiu daca mai este atat de juvenil.

Sensibilitatea enorma a senzorului iti da o senzatie de libertate. 6.400 si 12,8 K Iso sunt perfect utilizabile, iar 3.200 are o redare exceptionala. In locuri intunecoase beneficiam de expuneri generoase. De exemplu in metroul bucurestean, de-a dreptul obscur /antist.

_APF1103%20asa%20ramane.jpg

_APF1156%20metrou%20Unirii.jpg

Apare o aparenta contradictie, rezolutie versus sensibilitate.
La prima vedere prima pare mai importanta. Sunt situatii in care a doua este preferabila.
Va imaginati captorul ca o tava acoperita cu pahare puse unul langa altul ; daca sunt mai multe, rezolutia creste. Pe lumina abundenta, rezolutia mai mare asigura detalii mai fine, daca ploua abundent cu lumina si toate recipientele primesc cate ceva. Daca nu curge, pica. Dar in lumina redusa, pahare prea mici nu mai primesc nimic. Aparatul interpoleaza picaturi din putine pahare, cu gol in altele, si mult zgomot de fond, noise.

Rezultatul devine insuportabil la captoare mici cu multi Mpx, mai ales noaptea.
Pentru orice aparat de fotografiat exista sensibilitati mari, cu rezultate de neacceptat.
Dar unele obtin poze insuportabile de la 800Iso, altele obtin poze folosibile la 8000 Iso. Sigur ca este o diferenta neta de pret intre aceste modele.

Aparate scumpe cu captoare mari au de regula mai multi pixeli si mai multa rezolutie. Dar sunt aparate specializate pentru jurnalism, la care rezolutia nu este atat de importanta pe cat e viteza si sensibilitatea. Aparatul te ajuta sa faci acea poza, sa poata sa fi folosita la tipar. Chiar daca calitatea nu este la nivel maxim. Nu poti sa faci toate pozele peste metru. Te multumesti si cu mariri perfecte de 70cm. Chiar asa este D3s.

_APF1083%202%20fete%20in%20rosu.jpg

Published on January 19, 2010. 3858 views. 0 comments

Add comment
*
*
*
the fields marked with (*) are compulsory
 
Blogroll
   » Dan Dinescu
   » Cosmin Bumbutz
   » estost
   » Mihai Moiceanu
   » Dragos Lumpan
   » Dan Vartanian
   » Bucurestiul meu drag


Nikon

Pages
   » Biography
   » Contact

Categories
   » World
   » Ro News
   » Personnal
   » About us
   » Photography
   » Old blog
   » Performanta

Archives
   December 2019  (0)
   November 2019  (0)
   October 2019  (1)
   September 2019  (0)
   August 2019  (1)
   July 2019  (1)
   » view full archives

rss