en en | ro ro

Istoria curselor de automobile a cunoscut etape diverse. Prima idee a fost sa creasca puterea motorului, marind cilindreea sau compresia, imbunatatind alimentarea cu injectie sub presiune.
Anthony Bruce Colin Chapman, inginer neconformist creator al Lotus, a folosit motorul cel mai fiabil si a usurat masina. Lotus a castigat 7 campionate modiale de formula 1. Frana pe distante mai scurte, avea comportare buna la drum, lua curbele cu viteza mai mare. La nivel inalt, tehnologia a adus progrese incredibile sportului motor. In formula 1 se castiga cursa daca cauciucurile firmei B sau M au aderenta mai buna cu 1%. Cati cai putere sunt necesari sa te simti bine la drum ? Nu stiu. Fiecare decide pentru el. Ferrari sau super-Porsche au alte motoare. Nu sunt absolut necesare. Desi ne-ar place sa ne vada fetele la volanul lor.

Intr-un fel, numarul Mpx la aparate digitale poate fi comparat cu Hp din automobilism. Si daca ai destui, te-ai simti bine sa ai si mai multi. Poti ajunge departe si cu Dacia. Te poti descurca cu mai putini Mpx. Daca nu iti bati joc de ei. Importanta este o tinuta buna in fotografie. Esti mai iute si mobil cu echipament redus, potrivit situatiei. Ajungi la timp in locul potrivit si incadrezi tot formatul. La decupaje se pierde informatie. In fond, 1mpx e deja prea mult la poze modeste, trimese pe mail. O dovada, succesul telefoanelor cu camera. Daca 5 Mpx sunt prea mult la poze A5 si limita A4, 16 Mpx sunt putini pentru mariri 2m. Cate mariri 2m aveti de facut ? Fotositurile, unitati sensibile, sunt foarte diferite. Numarul de Mpx nu e totdeauna relevant. Relevant e interesul imaginii. Nu conteaza cu ce model e facuta poza. Ci unde va fi folosita si ce interes o sa atraga. E foarte bine sa faci fotografii bune cu aparate modeste. Si e rusinos sa arati poze proaste cu aparate de prestigiu. O trecere de la 4Mpx sapuniera, la 8Mpx D-slr poate fi spectaculoasa. De la 6 la 8, cu acelasi senzor, diferentele 14% sunt relative. Iar de la 10 la 12, cu 9% teoretic, practic ar putea fi un regres. Asa ca mai ganditi-va.

Vad ca sunt discutii aprinse chiar acum, in chestiune. Asa este, sculele conteaza, pentru a obtine maximum, intr-o ocazie unica. Am vorbit de rezerva de putere si marja de siguranta. Ca sa fii absolut sigur de rezultat, aparatul nu trebuie sa te limiteze. Trebuie sa fie de incredere nu gen Smena si Holga, sa le ineci in Volga.
Multe aparate reflex mecanice, pe film, nu limiteaza pe nimeni. Cineva spune : Sint poze ce pot fi facute cu aparatul meu, dar nu de mine. Afirmatia este corecta. Si sint poze pe care le-as putea face cu un alt aparat, nu cu cel pe care-l am. Nu e adevarat. Poate se fac mai greu, sau arata altfel. Sigur se pot face, chiar mai bine.
Altul, mai naiv, cu creierul incins de pofte sa faca si el kapod-Opere cu Canoane, da de exemplu o poza. Nr 18 de la
http://vezonphotos.perso.orange.fr/galnatoisguep.htm
Exemplul e total impotriva pledoariei sale. Fotografia e realizata de interesul si de tenacitatea autorului. A pandit pasarile 3 luni. Le-a invatat comportarea, apropiind noaptea adapostul din care le fotografia dimineata, cu dotare modesta pentru un profesionist : Nikon F90, 180 AF 2.8 si 300 AF 4, flash SB 24, pe diapozitiv Sensia. http://vezonphotos.perso.orange.fr/Vezon.htm
Un aparat de incredere si un obiectiv potrivit, toata ziua. Intr-un adapost stramt nu schimbi mereu obiectivul.

S-a vandut un Nikon F2 1975 cu 50 1,4 ca nou, sub 4 milioane de lei. Fara Af, nu e trendy, costa 1 /75 cat Canon 1Ds. Vreau sa vad care amator se simte limitat de el ? Dar profesionist ? Sunt si unii specializati. Cu D-slr, sa le fie mai simplu. Si sa aiba fotografii repede gata de aratat, sa le plaseze azi, cat este inca interesul cald.

Daca sunt peste 2 clase reale intre 2 fotografi, diferenta intre instrumente devine inutila.
Diferenta dintre oameni este mult prea mare. Pe cel nepregatit sa vada si sa inteleaga, nimic nu-l poate ajuta sa recupereze handicapul. Ati vazut fotografiile cu nuduri, ale lui Bill Brandt, facute cu stenope ? Sunt incredibile.
Am vazut campion mondial de sah juniori, batand 5 Maestri romani de-odata. Juca orb, cu spatele la masa. L-am vazut, pe campionul mondial la formula 1, facand cu un Opel Kadett, niste chestii care ar fi greu de facut si cu un fier de calcat in mana : 3 oglinzi, rotiri derapaje, pe o parte, 2 pe alta, intentionat, maturand balotii din paie si parcand pe platforma din beton, la 0,8m de Siut-Ghiol. La raliul Dunarii Castrol 1966, Federatia austriaca l-a adus pe Jochen Rindt. Student, stateam in paddock langa 2 piloti francezi, cu sanse; le-au iesit ochii din cap. Spuneau ca nici n-ar indrazni sa incerce. Cu Porsche Turbo, de sute de cai, si cauciucuri de 60cm latime. Cand 2 piloti sunt egali, ii departajeaza masina. Si de cate ori castiga cel cu scula considerata mult mai slaba.

Ideea principala ramane asa. Fotografiile bune se fac cu subiecte care te intereseaza, pe care le cunosti bine, pentru care esti dispus sa lasi orice ca sa le fotografiezi. Aproape ca nu conteaza cu care aparat de incredere.

Or fi 40 Canon 1Ds in tara ? Poate sunt si mai multe. Cei cu asemenea dotare stiu sa le foloseasca foarte bine. Oare? Iata o poza, de batut repede-repede. Nu cu Smena, cu Zorki vechi, fara numar.

femeie bitzi Cosau.jpg

La 50x75cm se vad ciucurii de la cojoc si niturile bicicletei vechi.

Published on August 26, 2006. 4387 views. 0 comments

Add comment
*
*
*
the fields marked with (*) are compulsory
 
Blogroll
   » Dan Dinescu
   » Cosmin Bumbutz
   » estost
   » Mihai Moiceanu
   » Dragos Lumpan
   » Dan Vartanian
   » Bucurestiul meu drag


Nikon

Pages
   » Biography
   » Contact

Categories
   » World
   » Ro News
   » Personnal
   » About us
   » Photography
   » Old blog
   » Performanta

Archives
   December 2019  (0)
   November 2019  (0)
   October 2019  (1)
   September 2019  (0)
   August 2019  (1)
   July 2019  (1)
   » view full archives

rss