en en | ro ro

Este plina tara de artisti fotografi, unul mai priceput ca altul. Desi nu toti sunt alfabetizati. Imi displace termenul de arta fotografica din 2 motive. La noi a fost folosit ani de zile pentru pseudo-fotografie. Si nu are sens.
Ati auzit de muzica artistica, sculptura, pictura, literatura artistica ? Recunoscute drept arte, nu au nevoie sa isi sublinieze latura artistica.

Am fost invitat de curand de catre echipa Skin sa prezint modesta mea experienta cu noul superangular profesional Nikon 16-35mm f :4, V-R. Am aratat cateva zeci de fotografii. Unele pe full-frame, facute seara cu D3s, la 1.600 Iso. Iar altele in biserica, cu senzor Dx, echivalent 24-53mm. Sa vad cat de reusita este stabilizarea optica. Expuneri la 400 Iso, f:4 cu 1/6s erau impecabile.
La cateva puteai numara la 100% firele de matase de pe patrafirul prelatilor, de la 4m.
Am intrebat la sfarsit daca are cineva nelamuriri. Un tanar m-a intrebat daca se pot face si peisaje cu acest obiectiv. Da ! Ca el a vazut numai reportaj, acolo ! Ce sa ii raspund ?
Erau ele clare, sau nu ? Or fi fost ele foarte clare, dar la peisaj cum se comporta ? Daca la subiecte mobile in contralumina, cu diafragma maxima si 1/6 secunde din mana, pozele au iesit (perfect) clare, cum vor iesi la f : 11 si 1 /60s, cu aparatul pe trepied ?
Nu stiu, a raspuns candid. Ca nu l-am probat !
Daca in conditii limita au iesit foarte bine, nu avea habar cum vor iesi in conditii ideale !
Nu i-am mai raspuns nimic. Dar m-am retinut cu greu.

Pe 1 mai era cald, am mers cu echipa Bucuresti drag la zoo Baneasa. Imi place atmosfera grupului d-lui Barsan. Mi-am luat si sotia. La intrare puneam obiectivul 70-200. Alt specialist a spus cu emfaza : E pacat sa puneti obiectivul asta pe vechitura aia. Numai un full-frame i-ar pune in valoare calitatile. Ca el avea D700. Si il montam pe D200. Daca eram incepator, poate m-as fi emotionat ! Dar nu mai sunt de mult.

Gradina zoologica are plase dese improprii fotografiei. Nu erau expuneri cu Iso inalt, ci culori ciudate. Erau necesare distante focale lungi, la diafragma deschisa, sa diminueze planurile urate din fata si din spate.
Am folosit la gradina zoologica doar zoom-ul tele si 50mm, exclusiv sub diafragma 2. Intre 100-560Iso, culorile redate de senzor CCD sunt superioare fata de senzorii Cmos.
D700 este un aparat de clasa, net superior in lumina redusa lui D200. 3 ani de progrese si formatul mare de senzor au avut efect. Avantajele sunt clare la sensibilitati mari si poze cu super-angulare. La folosit teleobiective, de multe ori senzorii Dx sunt in avantaj.

Tanarul cu D700 nu auzise de densitate de pixeli. 10 Mpx de la D200 sunt distribuiti pe 23,6x15,8 mm. In densitate de pixeli, echivaleaza cu 23 Mpx pe format 24x36, aproape dublu cat cei 12Mpx de la D700. Nu stia el, doar era fudul.

Numai D3x cu 24,5 Mpx pe format Fx are densitate de pixeli si mai mare. Pe senzor mic, subiectul are mai multe detalii, marit aparent de factorul de crop. Un obiectiv de 200mm se comporta ca 300mm. La animale salbatice, vazute printre ramuri sau printre gratii, asta are mica importanta, este redusa doar zona neinteresanta din jurul subiectului.

Published on May 04, 2010. 3300 views. 0 comments

Add comment
*
*
*
the fields marked with (*) are compulsory
 
Blogroll
   » Dan Dinescu
   » Cosmin Bumbutz
   » estost
   » Mihai Moiceanu
   » Dragos Lumpan
   » Dan Vartanian
   » Bucurestiul meu drag


Nikon

Pages
   » Biography
   » Contact

Categories
   » World
   » Ro News
   » Personnal
   » About us
   » Photography
   » Old blog
   » Performanta

Archives
   March 2020  (3)
   February 2020  (1)
   January 2020  (0)
   December 2019  (2)
   November 2019  (0)
   October 2019  (1)
   » view full archives

rss