Canon si Nikon produc mai demult modele s si X. Primele mai rapide, sensibile la lumina, celelalte cu eXtra rezolutie. Fotografii se plang ca sunt obligati sa care mereu 2 aparate la ei. Iar la Canon - D si Ds - captoarele sunt diferite. Exista mai demult o rezolvare pentru asa ceva. In 2002, Kodak a scos modelul 14 Pro-DCS, o rezolutie record la acea data, 14Mpx. Dar captorul avea probleme in lumini slabe. Ca sa le minimalizeze, legau cate 4 pixeli in patrat, cu o comportare buna in lumina redusa.
Rezultau doar 3,5 Mpx, prea mult sub ce isi doreau pe atunci fotografii de nunti. Care preferau ca aparatele lor sa se comporte cat de bine in lumina redusa. Anii au trecut. Si s-au facut mari progrese, mai ales in acest domeniu. Poate ca a venit timpul sa apara si aparatele mature - avand posibilitati si S si X. Ceva in genul 32Mpx, in pozitia X si numai 8, in pozitia s. Daca nu chiar 36 /9... Cifre care sunt perfect posibile ca realizare.
Dar avand, in ambele pozitii, calitati comparabile, sau superioare, modelelor existente.
Mai demult scriam ca firmele mari nu se vor opri pana la 64Mpx, si 100 k-Iso.
Multi au protestat, dar D3s a aparut doar la o luna dupa :
A aparut captorul Aps-c Sony de 24Mpx ; 24Mpx pe doar 23,6 x15,6mm, echivalent a 56Mpx pe un format integral de 24x36mm. Nu va mai dura mult pana cand vor apare si aparatele X+s.
De atunci, incercam sa explic ca captorii pot fi legati cate 4. Si 64Mp-X (eXtra rezolutie) ar fi devenit imediat 16Mp-s (speed-viteza). Mai aparea optiunea ultra-speed, 4Mpx in intuneric.
Desigur ca apar alte probleme. Multe obiective vor deveni necorespunzatoare pe asemenea super-captoare. Si HDD din computere se vor umple prea repede.
Vizorul Evil de 2 Mpx este deja apreciat ca superior vizarii reflex cu pentamirror.
Iar aparatele Dslr populare au zilele numarate. Dar sa traim sa vedem.