en en | ro ro

Cateva site-uri sunt consacrate, cu avantaje de trafic si atentie din partea producatorilor. Altele sunt partinitoare, avantajand firme cu care au intelegeri, ca agenti de vanzare. Altii sunt neaveniti, straini de fotografie. Doresc sa isi sporeasca traficul si reclamele. Exista si 2-3 cu pareri credibile, scrise de fotografi foarte priceputi.

La inceputul procesului digital, calitatea imaginii depindea mai intai de rezolutie. 6 Mpx era un enorm progres fata de 3 Mpx, cca 50% calitate in plus. Testele uzuale au ramas din acele vremi. Probe pe site-uri specializate se refera exclusiv la cifre: ce bune sunt componentele, captor, obiectiv, card, Lcd, in conditii standard, cu aparat pe trepied si lumini de studio.

Majoritatea testelor sunt facute de ingineri capabili, putin priceputi in fotografie. Aceste date nu mai sunt destul de relevante. Obiectivul x este cu 2,64% mai bun fata de obiectivul y, scrie pe site Z. Asa o fi ? Da, sau poate nu. Calitatea produselor industriale complexe nu e riguros egala, variabila dupa curba Gauss. La firme de prestigiu, raportul de calitate este de regula +/-30%. Site-uri specializate dau diferente mari: http://www.lensrentals.com/

Probe la aparatele de masura folosite au erori peste 5%. Imi ajuta sa aflu ca lui Z i s-a parut ca este o diferenta de 2+% in favoarea lui x? Poate, desi nu mi se pare edificator.

Mai important mi se pare masura in care vei realiza aceste calitati, in toate situatiile. Si cat de comod o faci. Cata placere iti ofera folosirea instrumentului. Nu credeti? Oare de ce acei cu bani isi ofera Porsche, Bentley sau chiar Ferrari? Nu ma refer la lux, doar la placere.

In sistemele Dslr, mostenitoare ale aparatelor reflex pe film, sunt macar 4 clase: entry-level, middle, expert si Pro. Modelele de jos trebuie sa fie ieftine /accesibile. Destul de bune, sa te convinga ca sunt altceva decat compactele, sa le dea siguranta cumparatorilor incepatori. Modelele medii ofera performante si facilitati in plus. Modelele expert au maxim de calitate teoretica. Destinate mai ales subiectelor statice, fac un usor rabat la viteza, nu permit rafale rapide, viteze de scriere /inregistrare. Modelele Pro au nevoie de maxim de siguranta in functionare, peste nivelul folosit de utilizator. AF trebuie sa functioneze perfect, instantaneu. Un time-lag, chiar minim, inseamna poze ratate.

Aparatele de varf asigura posibilitati enorme, de-a dreptul inutile unui fotograf mediu, in 95% din cazuri. Am un aparat expert de top. Pentru mariri importante si calitatea tehnica este de dorit. O fotografie are succes daca e interesanta si deosebita. Sunt mirat sa vad cat de putine sunt perfecte tehnic, dintre fotografiile cu adevarat interesante.

La Amsterdam, un fotograf folosea 1Ds Mk3 pe trepied monstru. Declansa la f: 5,6 cu 50 f :1,2. Nu dorea sa piarda din rezolutie. Avea si el dreptate. Daca ai aparat cu jde M-pixeli este comic sa pozezi subiecte statice din mana. Poti folosi altul cu rezolutie mai mica, montat fix da rezultat mai bun. 90% din 12Mpx este mai mult decat 10% din 36.

Desi poza neclara sau miscata are fisier identic cu una perfecta, informatia utila poate ajunge sub 2%. O vizare mai buna, un buffer mare, care asigura viteza, procesoare mai performante – de imagine sau AF, ergonomia sporita, te ajuta mereu. Plusurile de calitate cresc pretul. Aparatele serioase sunt protejate, mai putin vulnerabile la ploaie sau praf. Putine dintre aceste calitati sunt comentate in review-uri curente. Daca sunt…


Published on April 13, 2013. 6655 views. 0 comments
 
Blogroll
   » Dan Dinescu
   » Cosmin Bumbutz
   » estost
   » Mihai Moiceanu
   » Dragos Lumpan
   » Dan Vartanian
   » Bucurestiul meu drag


Nikon

Pages
   » Biography
   » Contact

Categories
   » World
   » Ro News
   » Personnal
   » About us
   » Photography
   » Old blog
   » Performanta

Archives
   » February 2025  (0)
   » January 2025  (0)
   » December 2024  (0)
   » November 2024  (0)
   » October 2024  (0)
   » September 2024  (0)
   » view full archives

rss