Suprematia motoarelor V8 atmosferice a luat sfarsit.
http://formule1.blog.lemonde.fr/2014/03/11/saison-2014-les-outsiders/
Suprematia echipei Red Bull este eclipsata de noile motoare Mercedes. Cu 4 titluri la 27 de ani, Sebastian Vettel a luat greu un loc pe podium din 3 curse, dupa pilotii Mercedes, beneficiarii motorului cel mai bine pus la punct. Unele echipe nu au masini competitive.
https://www.youtube.com/watch?v=ScpZCCkRigo
Criza economica atinge Formula 1. 50% dintre piloti isi suporta cheltuielile, nu personal, ci aducand direct sponsori. Ce diferente sunt fata de regulamentul anterior ?
Conform noului regulament, motoare V6 turbo 1.600cc inlocuiesc vechile V8 de 2,4 litri. Desi refractara la schimbari, conducerea FIA a decis sa reintroduca suspens in aceasta competitie, reducand capacitatea cilindrica si cantitatea totala de carburant per cursa. Daca Red Bull pornea tot favorita, atractivitatea competitiei scadea, au considerat ei.
O economie 30% de carburant este de asteptat. Surprizele nu se opresc aici. La Abu-Dhabi, ultimul MP 2014, se dau punctaje duble. Apar si alte modificari. Sa vedem cum vor evolua lucrurile. Remarcata este reducerea drastica a zgomotului, iar pasionatii sunt dezamagiti, desi puterea noilor motoare V6 turbo este aproape identica cu cele V8.
Iar din septembrie 2014 apare si o varianta electrica a Formulei 1!
Bob Capa fotografia si in culori, daca nu stiati :