en en | ro ro

Citesc pareri scrise de persoane pentru care fotografia e un mod de viata.
Fotografia digitala este castigatoare pe aproape toata linia, din motive evidente.

Pentru amatori : Aproape oricine, aproape oricand, poate obtine imediat o poza citibila direct, de calitate din ce in ce mai buna, ca rezolutie si culoare, la pret abordabil.
Aparate mici, obiective performante, procesoare incorporate, toate la costuri accesibile prin seriile mari in care sunt realizate acele aparate. Deseori, numarul mare de declansari, posibile fara cheltuieli suplimentare, genereaza fotografiile insolite. Pe film, prea putini faceau zeci sau sute de declansari in situatii fara speranta. Pe digital, majoritatea incearca sa obtina si altceva. Uneori chiar obtin poze deosebite, foarte bune.

Pentru profesionisti :
Intervalul intre declansare si valorificarea fisierului rezultat poate fi minim : o ora sau minute. Ilustratia digitala oferita rapid permite ca poza sa fie difuzata la timp, preluata de mai multi utilizatori, cu avantaje financiare. Procesarea pozelor devine uneori obligatorie. Sunt preferate aparatele care permit o procesare minima.


In pregatirea expozitiei de la MNAC, din 20 decembrie, am cotrobait prin mii de filme. Mi se pare ca filmul e inca oarecum superior la cateva capitole :
Autenticitate. Prin natura lui, filmul se preteaza mai bine la pastrarea si regasirea unor marturii.
Materialitatea maririlor pentru expunere. Apare marcata structura argentica si cromogena.
Imaginile digitale, lipsite de structura, au o aparenta cam artificiala, de plastic colorat.
In unele situatii cu contraste mari, filmul pare superior si la redarea tonurilor diferite.
Posibilitatea regasirii rapide a originalului, fara dotari speciale. Programe baze de date gafaie. Bazele de date ruleaza mai bine cu numere si fisiere mai mici.
Am cumparat in februarie 2007 un HDD de 500Gb. E deja plin cu clisee scanate, mai are doar 60 Gb liberi.


Mai ales deteriorarea vederii, am trecut de 2 dioptrii, m-a impins spre digital, mai comod.
Aparatele prosumer sunt mici si discrete, dar au si probleme nerezolvate : control dificil, uneori imposibil. Si mai ales decalajul in timp, time-lag, te scoate din sarite. La unele declansari, subiectul e de mult departe.

Cu aparatele D-Slr orice control este posibil. Direct si usor la cele profesionale, la care si viteza creste. Dar dimensiunile cu obiectiv, mai ales tele, le fac total indiscrete, agresive. Multe facilitati rezolva ceva, nu grozav. Programele au expuneri Optimizate, as spune sistematic gresite pentru situatiile speciale.
Intr-o situatie importanta, utilizez setare pe Manual.

Posibilitatile lor, teoretic nelimitate, sunt reduse de eforturile de securitate din aeroporturi. Gabaritul bagajului admisibil in cabina, la avion, sub 51x31x21 exterior, nu mai permite dotari de categorie super-grea.

Published on October 05, 2007. 2987 views. 0 comments

Add comment
*
*
*
the fields marked with (*) are compulsory
 
Pages
   » Biography
   » Contact

Categories
   » World
   » Ro News
   » Personnal
   » About us
   » Photography
   » Old blog
   » Performanta

Archives
   December 2019  (0)
   November 2019  (0)
   October 2019  (0)
   September 2019  (0)
   August 2019  (0)
   July 2019  (0)
   » view full archives