Erau multe expozitii de arta de prestigiu. Am fost la expozitia /pictura Tamara de Lempicka la pinacoteca din Paris, langa place Madeleine.
http://www.tamara-de-lempicka.org/the-complete-works.html
Picturile arata mult mai bine decat reproduceri din colectii private, Nude with sails 1931
Pictura prezinta lucruri ce nu erau prezente acolo. Desenul, coloritul, imaginatia sunt libere. Spre deosebire de fotografie, credibilitatea nu este importanta in pictura.
O expozitie de fotografie, cu diferente enorme intre pretentii si merite, avea text pompos si poze pe reteta. Ambele expozitii aveau ca subtitlu : « Egeries ».
http://victor.bellaich.free.fr/egeries/index.htm
Am revazut atelierul lui Brancusi. Facea deliciul copiilor - care descopereau uneltele lui.
Am vizitat Jaquemart-Andre, muzeu intr-o casa superba 1820 de bancher bogat. Au in colectii capodopere ; iesind in evidenta Pelerinul din Emmaus de Rembrandt.
Expozitia Eugene Boudin era expusa acolo. Precursor al impresionistilor, inspiratorul lui Monet, pictor de marine consacrat, Boudin era preocupat sa faca « sa vibreze lumina ».
Am fost la « Valiza mexicana », expozitie cu negativele regasite din razboiul in Spania. Ale lui Capa, « Chim » Seymour, Gerda Taro. Foarte interesanta, greu de urmarit. Apar mariri splendide de epoca, dupa fotografii foarte bune. Dar combinatia dintre atitudinea didactica si excesul de conservare fac expozitia cam stupida. In adanca penumbra sunt expuse planse contact dupa acele filme, serii de imagini mici aproape imposibil de urmarit in intuneric.
Desi fotografii sunt foarte buni, plansele contact au totusi ceva de rufe murdare. Nimeni nu este supraom, cat timp nu era nimic interesant acolo, nici pozele nu aveau interes.
In muzee fotografiatul nu este permis, dar mai scapam niste declansari