en en | ro ro

Eugene Richards (Getty Images) spune ca « Unitatea in stil » decide cursivitatea unui proiect. Folosea aceleasi elemente, alese cu grija, la toate imaginile unui proiect dificil. Acelasi aparat si obiectiv, acelasi tip de lumina.

De exemplu : format mare pe film, cu superangular, in « War is Personal »

http://corporate.gettyimages.com/marketing/grants_editorial/richards.asp

Regulile stricte ale teatrului clasic prevedeau : mai intai credibilitatea si decenta.

Regula credibilitatii statea la originea celorlalte reguli ale teatrului clasic :

« Qu'en un jour, qu'en un lieu, un seul fait accompli, tienne jusqu'à la fin le théâtre bien rempli. » Versurile lui N.Boileau (1636-1711) rezuma regula celor 3 unitati :

Actiunea trebuia sa se desfasoare intr-un singur loc (unitatea locului), intr-o singura zi (unitate de timp), si avand o singura intriga (unitate de actiune). Apareau avantaje, desigur, fara schimbari la decor. Personajele erau putine. Actiunea era usor de urmarit.

Lui Boileau ii datoram si maxima : « Ceea-ce este real poate sa nu fie credibil. »

Iar regula decentei impunea eliminarea scenelor care ar soca publicul.

Violenta si intimitatea fizica erau inlaturate sistematic de pe scena.

Scenele dure erau doar povestite, dezbatute si retraite de personaje.

http://www.copiedouble.com/node/553

Sigur ca multe s-au schimbat de atunci.

Acum socarea publicului este aproape o conditie impusa de escalada moderna. Dar aprecierea prezentarii unui proiect e inca sustinuta major de unitatea de stil. In toate domeniile si in toate artele. Si la noi ce vedem ?

Care stil si care credibilitate ?

In politica, sau in fotografia locala, asa ceva nu se ia in consideratie. Promisiuni fara acoperire, batut cu caramida in piept sau invective sunt singurele manevre utilizate.

Iar schimbarea si bunăstarea nu vor veni parasutate de cine stie unde.

Trebuie să ni le construim singuri, cu muncă si rabdare. Care munca, care rabdare ?

Aplicand judecata la manifestari apropiate, putem constata :

Vernisajul de la Jilava avea o unitate totala, de detentie.

Expozitia personala « de retrospectiva » aniversara a lui St.Toth (presedinte AAFR) de la cinema Patria are 2 unitati : O privire atenta spre evolutia cimitirului vechi din Oradea. Si o privire entuziasta catre oportunitatile ivite la o invitatie in Nepal.

Aceasta imagine, incitanta sau aburita, nu stiu unde s-ar incadra :


O fi nud nepalez ? Un set-up din cimitirul Oradea ? Sau doar nud « de retrospectiva ». Cercetarile continua. Si expozitia, unde apar unele compromisuri polono-japoneze.

Pentru ca era aniversare cu cifra rotunda, « La Multi Ani », Stefan !

Vorbitorii chematii au exagerat cu tamaierea. Citirea acordarii diplomei de Excelenta, din partea Ministrului Culturii K.H. a dat in derizoriu. Mai bine o lasa pe perete...

Invitatii au fost imbunati cu « Porcarii » delicioase, aduse special de la Oradea.


Published on August 18, 2011. 6960 views. 6 comments

Add comment
*
*
*
the fields marked with (*) are compulsory
 
Pages
   » Biography
   » Contact

Categories
   » World
   » Ro News
   » Personnal
   » About us
   » Photography
   » Old blog
   » Performanta

Archives
   November 2019  (0)
   October 2019  (0)
   September 2019  (0)
   August 2019  (0)
   July 2019  (0)
   June 2019  (0)
   » view full archives