Nu s-au facut la timp, cand terenul era ieftin.
Acum, cand este scump si nu avem forta de munca, ne-am hotarat. Dupa dezvoltari fara logica timp de zeci de ani, fara strazi, fara locuri de parcare si fara spatii verzi, Bucuresti-ul a ajuns un oras in care condusul auto devine cosmar.
In centru, orasul este sufocat. Din 1998, platita de guvernul japonez, agentia JICA a elaborat studiul integrat de circulatie al Bucurestiului. Nimic din cele prevazute acolo nu a fost aplicat. Prima propunere era inelul principal, cu verigi lipsa. Principalele avantaje din strategia PUG Bucuresti : Inchiderea inelului principal, drenarea circulatiei pe el scurteaza unele trasee auto pana la 4 km ! Reduce cu 40% traficul pe axa nord-sud, permite trasee ocolitoare de vehicole grele si de transport in comun, scazand uzura drumurilor din centrul orasului.
Sustinut de Primarul General si respins interesat de Consiliul PSD, viaductul la gara Basarab, legand Titulescu de Orhideelor si Grozavesti, descarca circulatia in centru. Dl.Prim-ministru Nastase, se gandea la viitorul lui. Dansul inca de atunci isi tapeta baile cu Monet si Renoir. Nu dorea contra-candidat la presedintie in 2008, cu realizari spectaculoase. Si la ce i-a ajutat ?
Au trecut anii, cam degeaba. Ce propun acum Specialistii municipalitatii ?
Viaductul Titulescu-Orhideelor a fost inceput dupa un proiect discutabil. Sa vedem cum va iesi.
Strategia pentru constructia parcarilor in capitala a intrat in vigoare, ni se spune.
Ar fi important sa inceapa ceva. Dar aparentele inseala :
http://www.romanialibera.ro/a119091/strategia-pentru-constructia-parcarilor-in-capitala-a-intrat-in-vigoare.html
Constructia a 15 parcari, 8827 de locuri parcare, va costa 311,6 milioane Ron.
Aplicand regula de 3 simple obtinem 9.500 Euro /loc de parcare. Standarde internationale dau 30 mp /loc de parcare, incluzand accese si circulatii. Costul la mp parcaj subteran nu e posibil sub 500 Euro /mp. Ar putea creste spre 800, in beneficiul constructorilor. Cifrele facute publice nu vor putea fi respectate.
E drept, nici pe datele scrise de ziaristi romani nu te poti baza.
Parcarile, cu costuri de intretinere si personal, vor fi realizate de firme private. Pentru investitii private la 18 mii E /loc de parcare, taxa rezultata e prea mare. Amortizarea in 3 ani da 2 euro /ora. Cheltuieli de parcare ar cumula 500E /sofer /luna. Bancile pot plati parcajul la angajati, dar alte institutii nu. Problema e nerespectarea legilor si toleranta vinovata din partea politiei : acei cu masini foarte scumpe fac infractiuni si ilegalitati, fara a fi interpelati.
In 1999 Graelic Incorporated, o mare firma americana specializata in parcaje etajate, eventual subterane, purta o discutie documentata in Primaria Bucuresti, la care am participat.
http://www.graelic.com
Specialistul a spus simplu: Parcari subterane acceptam doar in raza de 300m fata de Banca Nationala. Un loc se poate amortiza la 20 $ /zi. Nimeni nu va plati atat. Nu suntem interesati ! Atunci 1 $ era echivalent 1,3 Euro, iar acum este 0,65. Viitorul suna bine ? Mai asteptam.
Si circulatia este inca posibila. Sa vedeti pe 2-4 aprilie, cu Summit NATO ?!?