en en | ro ro

Teama de responsabilitate era o latura de baza a celor ce traiau sub comunism. Sa fii facut responsabil de un esec atunci, putea fi foarte neplacut. Era mai comod sa faci exact ce a zis seful. Sa Transpui in Viata Indicatiile Pretioase.
Din greseala in greseala, spre Victoria Finala, alt slogan din acele timpuri, era urmarea fireasca !

De unde pana unde aceasta idee ?
La campionatul din Germania, echipele estice au fost eliminate. N-au fost destul de ofensive. Au facut joc de asteptare si au evitat sa ia riscuri. Si la prima nereusita s-au prabusit. Nu chiar toate. Subzista Ucraina. A profitat de departajarea prin lovituri de pedeapsa. Cum a castigat Steaua finala CCE in 1986. Echipele citate au /aveau jucatori foarte buni.
Ca sa nu riste, au jucat mai degraba de-a latul terenului, fugind de responsabilitate. Au avut totusi noroc. Dar ulciorul nu merge de multe ori la apa.
Ce efecte a avut teama de responsabilitate, in mentalitatea locala.
Frica animalica de schimbare, chiar daca situatia era dezastruoasa.
La conferinta 1994, experti vestici sfatuiau privatizarea agriculturii in Ucraina. Leonid Kucima, presedintele Ucrainei, fusese presedinte CAP. Cum sa privatizezi agricultura ! De unde sa fure ? Cum sa mai traiasca ? a exclamat el, cu naduf. Asa stia el ! Nici nu-si putea imagina un alt mod de viata.

Lipsa de perspectiva. Lipsa de programe de dezvoltare pe termen lung si mediu.
Lipsa de incredere in initiative nationale. Mentalitatea unei oligarhii : dupa noi potopul.
Interesul direct pentru castiguri personale.
Situatii in care se distrug valori de 1000, sa castige cineva 10, sunt cu miile. Se poate merge de la exemple modeste, pana la unele complexe.
Fierul vechi poate fi valorificat intre 90 si 160 euro /tona. O locomotiva cu abur avea 60 tone. Au fost retrase din 1978. Functionau cu cocs din huila, importata. Dupa 1991, prin complicitati pana sus, locomotivele dispareau in scripte. Se taiau cu sudura. Se vindeau ca fier vechi. Ieseau 7.000 E dintr-o locomotiva furata.
3 locomotive cu abur au fost restaurate la Cluj si Resita. Au fost vandute cailor ferate austriece si belgiene, intre 12-19 milioane Euro /bucata. Un raport de valori impresionant, intre profesionism entuziast, fata de lacomie si prostie.

Toata privatizarea PSD s-a facut pe acest principiu. Unitati industriale, falimentate si vandute pe bani putini, celor care au cotizat, nu acelor care le puteau redresa. Fabrica de hartie Busteni a fost cumparata doar in scopul de a vinde activele, terenuri foarte bune pe valea Prahovei.

Putem sa o luam si invers. Romania si-a vandut flota la fier vechi.
Si Ministerul Apararii a cumparat fier vechi, pe post de fregate, platind de 10.000 ori pretul.

Epoca de Aur a umplut tara cu blocuri urate, cu confort redus, prost concepute, rau executate. In toata tara s-au facut cladiri fara termoizolatie, pentru a micsora investitia. Pierderi de caldura mari ridica enorm costul intretinerii. Termoizolarea blocurilor inbunatateste confortul interior. Nota de incalzire scade la 20%, cu termoizolatii europene. Nu au fost acceptate propuneri de la firme occidentale de renume. Ar fi trimes in faliment RaDeT, care cotiza la partide.
Asemenea lucrari le fac doar particularii, care isi permit. Si doar in folos propriu. Un exemplu de ieri, la Urziceni.

izolat Polistiren.jpg

Publicat în 27 iunie 2006. 3449 vizualizari. 0 comentarii
 
Pagini
   » Biografie
   » Contact

Categorii
   » Lumea
   » Actualitate Ro
   » Personal
   » Noi
   » Fotografie
   » Blog vechi
   » Performanta

Arhiva
   octombrie 2020  (1)
   septembrie 2020  (0)
   august 2020  (0)
   iulie 2020  (0)
   iunie 2020  (0)
   mai 2020  (0)
   » toata arhiva

rss