Nu numai in arta sau in fotografie.
In ultimii ani, aparatele fanion au luat volum si greutate, la propriu si figurat, mai vizibile fiind modele de varf de la Canon si Nikon. Despre costul lor sa nu mai amintesc.
Aceste aparate sunt concepute pentru a oferi posibilitati maxime si rezultate cat mai bune, acolo unde presa si fotograful sunt bine primiti. Cateva conditii ca aparatul sa fie receptat ca de top ar fi : Vizare cu 100% din cadru, rezistenta ireprosabila in conditii grele, rezolutie de varf, o buna rezolvare a situatiilor in lumini slabe.
Dar sunt alte situatii in care oamenii prefera sa isi pastreze intimitatea. In acele cazuri, sunt de evitat aparate prea mari, cat o noptiera, cum zicea un prieten.
Reducerea exceselor in dotare te face mai discret, aduce alte oportunitati. Nu intamplator, toata viata mi-au placut aparatele discrete.
Se pot folosi aparate mici si simple, dar de multe ori rezultatele sunt dezamagitoare.
Paolo Pelegrin a fotografiat inceputul conflictului in Iraq, cu aparate P&shoot, din 2003.
Imi aduc aminte de o vorba din anii 1975 : Care e diferenta dintre Volga si Fiat ? Volga are un metru in plus la lungime, iar Fiatul are un metru in plus in interior.
Aceasta ar fi marea realizare, un aparat mai mic la exterior, dar cu un senzor mai mare.
Scriam postul cand aparea formatul dSLR Micro 4/3. Nu era destul de interesant.
Iata ca suntem amenintati de formatul Micro APS-C.
http://www.slashgear.com/samsung-nx-series-hybrid-dslr-sensor-compact-size-0236057/
Suna destul de promitator. Ar fi un pariu interesant pentru Pentax si Samsung. Ar reduce din nasul de Pinocchio al colosilor Canon si Nikon.