Ne-a lasat acumulatorul la masina sotiei. Era cazul, ca avea 9 ani.
Cine sa rezolve asta ? Sotul, de buna seama. La modele Golf, acumulatorul este fixat de o clema inclinata, prinsa pe un bulon. Iei o tubulara de 35 cm, desfaci piulita, cade clema grea dedesubt, pe scut, de unde e greu de recuperat. Mergeam la un service, langa casa. Urcam masina pe rampa sa imi recupereze clema. Acel service s-a mutat la margine de Bucuresti. Puteam cumpara acumulatorul. Nu-l puteam monta singur. In 3 ocazii cand am incarcat acumulatorul s-a intamplat invariabil acelasi lucru. Ai nevoie de o scula speciala ca sa mentii pe pozitie clema inclinata.
M-am gandit sa merg la service Skoda /Porsche. Pornesc masina, luand curent de la alta masina, cu crocodili, si merg pe Barbu Vacarescu. Ajung la Service.
Asa si asa, cum se procedeaza ? Mergeti la magazie, vedeti daca au acumulator potrivit. Ma duc si intreb. Imi raspunde ca are un model nou. Garantat 3 ani, 61A/h.
Bun, cat costa ? 793 Ron+montaj 89, peste 9 Bulioane. Sun sotia sa-i cer acordul.
Nu a facut criza de nervi, dar tipetele ii erau foarte elocvente.
M-am dus pe arh.Mincu. Am luat de la Caranda un acumulator Fulmen de 70A/h, 278 cu montaj cu tot. Nu cred sa mai dureze 9 ani, dar sigur va fi vioi in viitoarele 3 ierni, cat e garantat. Iar masina mica sper sa o schimbam pana in 5 ani.
La aparatele foto, acumulatorii sunt cu litiu, nu plumb in electrolit acid.
Si aici mai multi mili-Amperi asigura independenta sporita. 1600 asigura 25% in plus fata de 1500, sau chiar mai mult. Am cumparat in ultimul an 4 diverse de la F64.
Cu durata vietii bateriei in timp nu pot inca sa ma pronunt. Cred ca raportul calitate /pret la baterii no-name este mai degraba (foarte) bun, daca au calitatea verificata.