Tenacitatea este apanajul celor care sunt siguri ca au ceva de spus.
Auto-depasirea este posibila mai ales tinerilor antrenati bine si insistent in domeniu. In majoritatea domeniilor, acei ce fac ceva surprinzator sunt avantajati fata de ceilalti. Imi place rugby, mai mult decat un sport de lupta colectiva, un sport de-a razboiul.
Desi s-a terminat de mult campionatul mondial din N.Zeelanda, in fazele sferturilor de finala ale CM, reamintesc, cu exceptia tarii gazde, toti cei ce au castigat grupele au pierdut. In celelalte 3 meciuri victoria a revenit outsiderilor. Echipele care au jucat surprinzator, Franta in fata Angliei, Tara Galilor in fata Irlandei, Australia in fata Africii de Sud, au riscat si au castigat.
Finala mare a fost castigata de Noua Zeelanda in fata Frantei, care si-a vandut scump pielea. Si finala mica s-a jucat intre 2 echipe cu antrenori neozeelandezi : Australia - Tara Galilor. De fapt, micuta tara de la antipozi practica si jocul cel mai spectaculos.
http://www.youtube.com/watch?v=YwAPmdUQwbw
Maiestria, in sport sau in muzica, are nevoie de ucenicie si timp, sa se afirme.
E de mirare ca in fotografia romaneasca se mai poarta imagini in maniera anilor 1927. Surpriza este absenta nemotivata. Vad putina fotografie locala pe trenduri moderne.
« Surprinde-ma » era important in arta din 1919. In fotografie prospetimea in explorare este un criteriu decisiv de selectie la super Art-directori. Si sunt cateva curente mai noi in fotografie. Constat cu surprindere ca nu am ratat, aproape, nici-unul dintre ele. Desi nu auzisem de ele.
Poate doar nr.8 si 10.
La inceput de an, cele cateva curente dominante, practicate cu vizibil succes :
1. Peisajul plonjant cu oameni, influenta lui A.Gurski, la dimensiuni (foarte) mari.
2. Felinare /semne de circulatie indoite apar mai ales in SUA. Am si eu cateva zeci.
Am mai aratat unele si cu alte ocazii :
http://www.ap-arte.ro/ro/blog/personal/articol/ce-nu-mi-a-placut-la-cele-3-bijuterii/129/6826.html
3. Jurnalul personal, L.Clarke si Nan Goldin;
4. Privirea nostalgica, un proiect vizand subiecte care ies din scena, dispar definitiv.
5. Proiecte cu specific vizual socant puternic, spitale mintale, clinici de animale, azile.
6. Strada tratata cu umor, fotografiile de plaja in mare scadere pe acuze de pedofilie.
7. Poze alb negru cu granulatie extrema, Daido Moriyama dupa Will.Klein
8. Noii imbogatiti, cu personaje dezbracate total sau partial, pe format mare.
9. Pozitia de poet, W.Eggleston. Si noi avem cativa autori cu atentia exclusiva pe cuvinte.
10. Tipologia moderna, scoala de la Dusseldorf, Becher.
11. Fotografia, punere in scena, Gr.Crewdson dupa La Chapelle.
12. Peisajul foarte lung, mai ales porturi, ice-berguri, fiorduri, canioane.
13. Portretul acru - R.Dijkstra reactualizeaza cel mai vechi arhetip de fotografie.
De buna seama, toate acestea sunt mai degraba orientari si pretexte de stil, decat subiecte.