en en | ro ro

Din timpul Renasterii, pretuirea artei antice si revirimentul picturii au favorizat subiecte tratate “chiaroscuro”, in care subiectul, luminat dramatic, izbucneste din intuneric. In pictura lui Van Honthorst, lumina vine de la o singura lumanare.

Fotografia clasica considera negrul absolut si albul absolut, fara detalii, un defect. Dar acest tip de redare poate crea efecte foarte puternice, in alb-negru sau color. Cu o latitudine mica, filmul diapozitiv nu suporta supra-expunerile. O usoara subexpunere ducea zonele inchise in negru absolut, insa cele luminate capatau culori supra-intense.

Era singura cale de a obtine imagini reusite. Acest efect a creat o estetica aparte, pe care o intalnim la fotografi renumiti: Pete Turner, Jay Maisel, St.McCurry.

Efectul clar-obscur, cu luminile iesind din intuneric, creaza o atmosfera de mister si tensiune. Regizorul Stanley Kubrick si-a ales un obiectiv Zeiss f: 0,7 pentru a filma un lung metraj, in acest tip de lumina. Filmul a avut enorm succes, si numeroase premii Oscar in 1975.

http://en.wikipedia.org/wiki/Barry_Lyndon

Scene memorabile sunt filmate doar sub lumina lumanarilor.

Si in procesul digital, zonele arse de lumina sunt suparatoare. Progresul tehnologiei a permis realizarea unor imagini facute la lumina foarte redusa, dar si aceasta sensibilitate are o limita.

Am prieteni ce sustin ca fotografii fara detalii in negru sunt rebut. Teoria asa spune. Dar practica o infirma. Daca era adevarat picturile lui Rembrandt nu ar fi devenit celebre.

Cele 4 imagini nu imi apartin. Sunt preluate de pe Net. 


Publicat în 18 ianuarie 2013. 6067 vizualizari. 1 comentariu

Adauga comentariu
*
*
*
campurile marcate cu (*) sunt obligatorii
 
Pagini
   » Biografie
   » Contact

Categorii
   » Lumea
   » Actualitate Ro
   » Personal
   » Noi
   » Fotografie
   » Blog vechi
   » Performanta

Arhiva
   aprilie 2020  (0)
   martie 2020  (0)
   februarie 2020  (0)
   ianuarie 2020  (0)
   decembrie 2019  (0)
   noiembrie 2019  (0)
   » toata arhiva

rss