en en | ro ro

Posturi initiale :

Infiintarea prin Decret al unui “Club Nautic Muncitoresc” a fost planuita pentru alesi, sperau sa se plimbe prin Delta si mare. Dar numai noi, outsiderii, am reusit sa ne realizam visul. Actiunea a fost programata in cea mai mica unitate a Primariei Bucuresti, TRCCB, un institut de proiectare cu numai 28 persoane, unde eram si eu angajat. Avea sediu pe LIpscani, vis-à-vis de magazinul Bucuresti.

Intr-un cadru festiv, un Comandor de Marina in retragere a anuntat stirea cea mare. Cluburi de Yachting transferau noului Club ambarcatiuni casate pentru performanta. 4 dintre ele erau nominalizate intr-o anexa. Printre cei 4 privilegiati era Radu Jansen, fiu de ambasador si operator la TVR. Am aflat asta cativa ani mai tarziu. A 5-a pozitie era libera. Am completat-o cu Andrei Metulescu, carmaci si Andrei Pandele, echipaj.

Toate ambarcatiunile erau din clasa Olandez Zburator = Fliyng Dutchman (FD). Sa mergi cu FD in Delta era cam cum ai merge prin aratura cu monoplace de Formula 1.

Ignoranti in problema, am avut noroc de sfaturi bune.

Ne-a ales barca prietenul Cantemir Barbulescu, campion pe FD 1964 si 1965. Barca avea coca perfecta, dar bordajul distrus. Aveam nevoie de un marangoz bun. Am apelat la d-l Victor Emil Gelles, maestru Emerit al sportului, o legenda a Yachtingului romanesc. Nea “Luchi” fusese coleg de banca in liceu cu tata.

Am primit de la dansul planuri exacte ale velaturii FD si 2 vele enorme de Star din care am croit si cusut vela mare si focul genovez pentru Olandezul nostru.

Si ne-a dat in grija excelentului marangoz Gheorghe Iszlai, care ne-a invatat cum sa completam barca pastrandu-I calitatile. Am refàcut barca: coca intarità, scheletul completat, puntea înlocuità, cârma si derivorul confectionate. Am consolidat-o, fàrà a-i sacrifica calitàtile sportive. Am muncit la ea 2 luni.

Am transportat barca la Tulcea cu un camion gigantic platit de BTT. Un militian intelegator ne-a permis sà descarcam barca pe cheiul Dunàrii, desi circulatia auto era interzisà. Am fost ajutati de velisti tulceni, fratii Dumitru si Tudor Andrei, medaliati cu bronz pe FD in 1971. Sâmbàtà am montat catargul, matisat cablurile si fixat tachetii.

Duminicà 20, totul era gata. Fratii Andrei au probat-o pe vant de forta 5. Suportul metalic de montare a ghiului pe catarg s-a smuls. Duminica dupa amiaza, tatal lor ne-a confectionat 2 bratari metalice, la atelierul mecanic al santierului naval.

Am plecat cu velierul olimpic si am navigat 7 zile, de la Isaccea pe bratele Dunarii, prin Delta si pe mare, de la Periboina pana la 2 Mai.

Nu aveam nici harta, doar o schema aproximativa a Deltei Dunarii. Doar norocul si prietenii ne-au ajutat sa reusim. Si sa pastram amintiri minunate.


Publicat în 19 mai 2022. 412 vizualizari. 0 comentarii
 
Pagini
   » Biografie
   » Contact

Categorii
   » Lumea
   » Actualitate Ro
   » Personal
   » Noi
   » Fotografie
   » Blog vechi
   » Performanta

Arhiva
   decembrie 2022  (0)
   noiembrie 2022  (0)
   octombrie 2022  (1)
   septembrie 2022  (0)
   august 2022  (0)
   iulie 2022  (1)
   » toata arhiva

rss