Realizare inginereasca moderna, podul este o veriga a inelului principal, simplificand circulatia capitalei. Ideea a fost propusa de arh.H.Creanga, din 1929. In Master-planul 1998, facut de japonezii de la JICA, podul era desemnat ca principala urgenta.
http://www4.pmb.ro/wwwt/l52/docs/31_01_2008.pdf
Si a ajuns cel mai lat pod din Europa in urma unei greseli de proiectare.
Latimea mare apare din cauza statiei de tramvai de pe pod.
Osiile metalice de la tramvai si tren permit pante de urcare de cca 3%, dar vehicolele cu pneuri pot urca si 8%. Solutia recomandata era un pod pe 2 niveluri, cu tramvai jos si masini sus, cum au facut multe tari, de multe zeci de ani. Autoturismele nu intalneau tramvaiul. Tablierul ar fi fost mai rigid, statia tramvaiului nu ar fi fost atat de sus. Iar rampele nu ar fi fost atat de lungi, nici asa apropiate de cladirile existente.
Acum, nu putem decat sa fim multumiti ca a fost terminat si va fi dat in folosinta. Dar sa ne fudulim ca este cel mai lat din Europa ar fi o mandrie de capra raioasa, cu coada sus.
2011 iunie 02, la ora 16:01:35
Este destul de probabil ca ar fi costat si mai putin.
Dar acest argument nu are valoare la Bucuresti.
2011 iunie 03, la ora 15:08:39
dar de minunatele culori ale blocurilor nou reabilitate de pe titulescu ce parere aveti dom Pandele? :)
http://forum.metrouusor.com/download/file.php?id=46605
2011 iunie 03, la ora 15:31:22
Ma abtin insistent sa comentez asa ceva. De unde sa stiu daca sunt daltonisti sau doar drogati.
Sau au prea mult din acel verde chimic in stoc
2011 iunie 03, la ora 22:38:29
ma bucur ca nu sunt singurul daltonist :)
mi se pare strigator la cer ca aceasta ocazie unica de a peria fatadele gri s-a transformat intr-o ciobaneala vizuala in care bulevarde intregi arata mai rau decat inainte.
p.s. foarte interesanta punctarea mandriei romanesti de a face cel mai cel ceva