Ca sa ai nume, trebuie sa ai un stil. Cota lucrarilor este in urcare pentru nume sonore.
La cresterea cotei, succesele apreciate sunt necesare. Eleganta si puterea de sugestie contribuie semnificativ. Dar pentru acei cu multi bani, forta poate prima. Pe aceasta o simt si ei, direct.
La forta unei fotografii contribuie cativa factori : grafismul, simplitatea si receptivitatea, dar dimensiunea cred ca este pe locul 1.
In tara nu am expus mariri peste 1,5 metri. Erau totusi 23 in expozitia de la MNAC. La Warsowia in Polonia am avut expusa o marire de 3x2m, ingrijita de W.Krassowski. Am fost de-a dreptul socat de impactul acelei fotografii. Stiam ca e buna si are efect, dar nu chiar atat.
Exista un curent de a plati preturi enorme pe lucrarile puternice ale unor autori ultra-consacrati de arta contemporana, pictura, sau ce o fi. Cu conditia sa fie simple, elegante si formidabil de puternice. Sa prezinte incredere ca o investitie.
http://theonlinephotographer.typepad.com/the_online_photographer/2011/11/flipperoo.html
In pictura sau in fotografie.
Andreas Gurski este dintre putinii fotografi in viata cu preturi peste 6 cifre la lucrari. Maestrul din Dusseldorf lucreaza in serii foarte mici, 4 de pilda, in formate mari color, de la 2x3m in sus, fotografii care sunt montate pe rame moderne, din sticla acrilica.
Un site unde apar adrese catre mai multe dintre lucrarile sale.
http://benji-banned.ch/public/2photoru/fotograf-andreas-gursky/
Iata un fotograf care traieste, bine merci, fara un site propriu !
Desi specialistii locali stiu de mult ca asa ceva nu este posibil. « Nici nu existi ! »
Ce e sigur la A.G.: este cel putin la fel de bun ca in fotografie - daca nu si mai si, in promovarea, cat si la valorificarea lucrarilor sale.
http://en.wikipedia.org/wiki/Rhein_II
Pentru acei care cred ca pretul fotografiilor nu are legatura cu forta lor, aceasta poza, avand ca autor un alt « Mare » fotograf – si mai puternic – i-ar putea convinge :
http://www.breitbart.com/article.php?id=CNG.ba6c91cdedb51ded113ef8daf2d1af0b.821&