en en | ro ro

Am condus 4 zile 1400km prin tara cu drumuri concepute si « modernizate » de tampiti.

Cheltuitorii de fonduri europene fac si unele « modernizari » daunatoare. In perioada comunista si dupa ea, investitiile cu cap au fost evitate. Fostii activisti, deveniti capitalisti, se temeau de concurenta libera. Daca calatoresti in Europa ai de ales intre autostrazi si drumuri locale. Cele din urma trec tangent pe langa localitati. Noi suntem mai cu mot. Drumurile noastre locale se fac exclusiv « modernizand » ulita principala a satelor.

Traficul reprezinta pericol pentru localnici. Iar viata satului impiedica circulatia normala. Si se fac investitii enorme nejustificate cu aceste drumuri. Excesul de zel este o regula.

Intrarea in localitati e semnalizata de regula cu benzi vopsite - fac zgomot de avertizare. In judetul Mures apare in acest scop ceva ca un refugiu de tramvai in mijlocul drumului. Are 40cm inaltime din beton, cu o balustrada in jur din teava metalica de 6 cm. Pusa in ce scop ?

Interesele contradictorii dintre Cnadr si administratia locala duc la compromisuri reciproc dezavantajoase. Invariabil aleg solutia cea mai scumpa. Aparent modernizarile sunt justificate, desi provoaca conflicte ce pot transforma incidente banale in accidente grave.

In Europa, drumurile pe denivelari au drenuri si canalizari ale apei de versant. La noi nu. Ele ar deranja gospodariile riverane.

In satele din Bistrita Nasaud, pe ambele parti ale drumului, sunt santuri adanci din BA de 1,5m. La fiecare intrare in curte este un pod cu balustrazi din BA. Conducta sub podet are doar 20cm si se va colmata. Am vazut o Dacie mototolita rau infipta in parapetul de 1m.

In satele din Maramures, solutia e mai corect conceputa, dar tot foarte scumpa. 2 canale din BA, stanga dreapta, de 1,5m adancime pe 0,70 latime, acoperite cu prefabricate. In multe locuri canalele sunt deasupra terenului, iar apele de versant se infiltreaza in sol.

Luand exemplu de la occidentali, Brasovul a inlocuit intersectiile semaforizate cu sensuri giratorii. Foarte bine! La intrarea in oras dinspre Hoghiz un sens giratoriu apare subit, cu zid din piatra de 1,2m inaltime, un obstacol periculos, vizibil lovit de numeroase ori !

Cireasa de pe tort, ne-am intors duminica. La 14h20 ajungeam in Predeal, de unde am mers in coloana, doar cu 1-a si stai, cam o ora si jumatate, pana la Sinaia. Drumul prin centru era inchis ca sa il asfalteze duminica! Cei ce au « castigat » licitatia n-au angajati. Si ii pot lua pe cei de la Drumuri doar duminica. Functionarii care au primit avantaje ca acestia sa castige ar trebui scuturati definitiv. La iarna amatorii de sporturi de iarna pot ajunge mai tarziu la Predeal. Destul cat sa le ramâna copiilor costumele de schi mici.

« Cum e turcul, si pistolul » spune o vorba veche. Cu asa Prim Ministru, asa functionari.

http://adevarul.ro/news/politica/cind-vinovatul-e-nevinovat-1_53ccb9ef0d133766a89cc470/index.html 


Publicat în 22 iulie 2014. 5717 vizualizari. 3 comentarii
3 comentarii la "O tara condusa de tampiti?"

dumitru ungureanu
2014 iulie 23, la ora 07:24:01
Nu-l nedreptăţiţi pe actualul preşedinte, nemuritorul inventator al tehnicii de „reparare” a drumurilor numită „aici sunt banii dumneavoastră”!
Andrei P
2014 iulie 23, la ora 08:54:14
Nimeni nu este fara greseala. TB a inventat sloganul, nu tehnica de carpire a drumurilor. Dar dumnealui va parasi politica mare in noiembrie. In timp ce V.V.Ponta tropaie sa urce si mai sus, pe scara incompetentei sale.
pozeDECAT
2014 iulie 23, la ora 22:34:22
Unele drumuri au organizate punctele de oprire in locurile cele mai neinteresante iar acolo unde mai ca ti-ar veni sa tragi pe dreapta n-ai cum. Din plin simt chestia asta pe drumul de la Cheia spre Brasov. La mijloc de octombrie e chiar pacat sa n-ai cum sa te opresti sa te bucuri de peisaj. M-am multumit si cu asta, totusi:
http://pozedecat.files.wordpress.com/2013/10/color-bis.jpg
 
Blogroll
   » Dan Dinescu
   » Cosmin Bumbutz
   » estost
   » Mihai Moiceanu
   » Dragos Lumpan
   » Dan Vartanian
   » Bucurestiul meu drag


Nikon

Pagini
   » Biografie
   » Contact

Categorii
   » Lumea
   » Actualitate Ro
   » Personal
   » Noi
   » Fotografie
   » Blog vechi
   » Performanta

Arhiva
   » martie 2024  (0)
   » februarie 2024  (0)
   » ianuarie 2024  (0)
   » decembrie 2023  (0)
   » noiembrie 2023  (0)
   » octombrie 2023  (0)
   » toata arhiva

rss