en en | ro ro

O sa vina sau nu o sa vina. Aceasta era intrebarea celor care asteptau. Circulau vesti contradictorii, proaste si foarte proaste ; li s-a topit /blocat un cuzinet. Vizibil, autoritatile nu erau pregatite, ca de obicei.

Dupa ora de intarziere, batranii specialisti erau dezamagiti. Incercam reglari pe alte subiecte. Era si noapte neagra. Inspirat, luasem trepied, desi fotografia acolo este interzisa. Si trepiedul avea probleme, montat pe peron. Locomotive diesel dadeau trepidatii puternice. Aparatul e pe manual. Expunerea automata la 1 /8s (800 Iso) da rezultate fanteziste. Triajul era in bezna adanca. Doar peroanele erau iluminate simbolic, cu lampi verzi si portocalii. O placere pentru orice reglaj.

Au plecat din Videle tractati diesel. Mai fac inca o ora.
Unii s-au desumflat, decisi sa plece. M-am hotarit. Mai bine stai, sa iti para rau ca ai pierdut vremea, decat sa pleci si sa iti para rau ca nu ai vazut-o. Obstacolele permit doar celor perseverenti sa se bucure de realizari in conditii grele.
In gara, in 2 ore vezi tot felul de lucruri. Caini, pisici, sobolani traverseaza liniile. Betivi aruncau mancare si hartii pe jos, sau rupeau banca, sa stea mai comod. Cand parea pierduta orice speranta, a aparut Ea.
Zeci de tineri s-au repezit sa pozeze fiara, care pufaia solemn.

231065%20noaptea.jpg

P&s blitzuiau de zor. Aflasem de pe railwayfan : SchwartzeMeer Express traverseaza Romania. Lokoshaza, Arad, Sibiu, Bucuresti. Pacificul sobru a scos aburi in Gara de Nord de la 22h28. La 22h55 a plecat la depou, disparand intr-un nimb de aburi si lasand in urma o coada luminoasa de cometa.

Azi dimineata trenul pleca la 9. Am ajuns la capul trenului la 8h35, cand s-a auzit un tzignal sonor. La capatul labei de gasca a triajului a aparut o coloana de fum negru. Locomotiva 231.065 sosea, in plina forma, sa tracteze trenul. Trenul parea gol, 250 de oameni se calcau in picioare, pozand manevrele locomotivei.
Lumina soarelui ii facea o aureola solemna din jerbe de aburi. Operatori de la 3 posturi TV germane inregistrau imagini, care vor promova turismul in Romania. Nu stiu daca erau si operatori locali. Multi vedeau locomotiva cu abur prima data. M-am bucurat sa vad 10 tineri, care nu le-au apucat, prezenti si la 23, si la 8, la datorie.

231065%20vine%20in%20manevra.jpg

Am auzit un termen folosit de tinerii pasionati : Aburoasa e tare de tot. Nu am mai vazut locomotiva cu aburi, in functiune, in Gara de Nord de 30 de ani. Dara-mi-te sa tracteze, 700 km, tren international cu 13 vagoane.
La plecare, toate geamurile trenului erau deschise, iar nemtii pasionati filmau si respirau cu nesat fumul de la carbune. Cat de romantic.
Uzinele elvetiene Sulzer fac cercetari intense.
Au obtinut randament mai bun, ca pe Diesel, la locomotive cu aburi, alimentate cu biocarburanti lichizi. Polueaza mai putin, imbinand utilul cu spectaculosul. S-ar putea sa vedem mai des locomotivele cu aburi. Doar ca nu vor mai scoate trambe de fum negru. Dar si jeturile de abur in contralumina sunt spectaculoase.

Adresa de site este :
http://forum.railwayfan.ro/viewtopic.php?t=3199&postdays=0&postorder=asc&start=0

Publicat în 19 septembrie 2007. 3487 vizualizari. 0 comentarii

Adauga comentariu
*
*
*
campurile marcate cu (*) sunt obligatorii
 
Blogroll
   » Dan Dinescu
   » Cosmin Bumbutz
   » estost
   » Mihai Moiceanu
   » Dragos Lumpan
   » Dan Vartanian
   » Bucurestiul meu drag


Nikon

Pagini
   » Biografie
   » Contact

Categorii
   » Lumea
   » Actualitate Ro
   » Personal
   » Noi
   » Fotografie
   » Blog vechi
   » Performanta

Arhiva
   octombrie 2018  (0)
   septembrie 2018  (1)
   august 2018  (1)
   iulie 2018  (0)
   iunie 2018  (0)
   mai 2018  (0)
   » toata arhiva

rss