Am folosit noul obiectiv Nikkor 1.4 /35mm AF-S G cu nanocristale.
Obiectivul mai vechi omolog era favoritul meu pe aparate reflex cu film. Dar am probleme cu el pe digital. Vizarea la aparatele moderne este mai modesta decat la cele pe film.
Nu am rezistat ispitei de a proba noul model AF-S. 2 zile este insa prea putin, mai ales cand ploua. Neavand studio, am fotografiat afara. Oricum, acest obiectiv nu fotografiei de studio ii este destinat. Am facut cateva sute de declansari, din care am sters 75%.
Cum ma intereseaza deschiderea 1,4, am hotarat sa nu folosesc sensibilitati exagerate. Dar ca instantaneele sa nu iasa miscate, am folosit totusi sensibilitati intre 400-1100 ISO.
Majoritatea pozelor le-am facut la deschidere maxima, expunere Manual. Pentru subiecte unde nu se preta, treceam pe Program. Cu diafragma deschisa am ales subiecte cu planuri desfasurate, care se topesc progresiv. Cu ea mai inchisa am incercat subiecte plane, sa vad cat de bine este corectat. La f: 2 nu vezi vignetare, redarea e rectilineara. Poate o fi avand aberatii minimale.
Acest obiectiv scump nu este menit a fi folosit ca obiectiv de reproducere sau arhitectura, desi s-ar descurca. L-am dus pe strada, in conditii vitrege. La bisericuta din apropiere se sfarsea o nunta, incepea un botez. Nu cunosteam pe nimeni. Am riscat pentru a realiza clisee deosebite, sa evit imagini stereotipe. Daca nu iesea nimic nu aveam ce pierde.
Toate imaginile prezentate sunt facute cu diafragma 1.4. In afara de Usa Obosita, vezi info. Profunzimea de camp este invers proportionala cu scara de redare a subiectului. La 30cm, adancimea campului de profunzime este aproape nula, pentru diafragma 1,4. Dar la infinit este considerabila. Am facut un peisaj de seara. Cine a mai vazut peisaj la 1.4?
Este posibil si arata promitator. De obicei afisez pozele, la 460 pixeli. Atat se poate aici.
Dar la aceasta adresa le gasiti net mai mari :
http://www.nikonisti.ro/articole/cu-nikon-35mm-f-1-4-andrei-pandele/450
Iata decupata si o bucata 100% de la umbrela cu urechi. La Nikonisti au redus-o !
Nimic nu este perfect. Clarul este pe umbrela, neinteresanta.
La nivele scazute de lumina apar dominante diferite. Pentru cateva ore, in 2 zile, sunt multumit de mine, ca m-am descurcat. De obiectiv sunt incantat.
Produsele Nikon par a fi dospit. Sunt mai capabile, dar si mai mari. Modelul AIS avea 68mm lungime, 65mm diametru si 399 grame, cu filtru 52mm.
Noul AF-S are 90mm lungime, 83mm diametru si 600 grame, cu filtru 67mm. F3 pe film cu obiectiv 35mm /1.4 AIS insuma 1090g. D3X+35mm /1.4 AF-S are 2090.
Iata obiectivul Nikkor AIS 1991, in stanga, 35mm f:1,4 serie 435226, langa cel AF-S.
La prima vedere obiectivul nou este spre senzational, aproape imun la lumini parazite. In acest caz veriga mai slaba devine omul din spatele aparatului, insuficient de rapid.
Viteza AF-S e impresionanta, iti poti da seama si fara sa masori cu aparatura speciala.
La 5 declansari pe secunda are sub 1/10s interval de AF. In aceasta fractiune scurta este capabil sa parcurga toata scara de distanta, cu oprire si rezultate aproape perfecte.
Este un obiectiv deosebit, cu pret pe masura. Dar ca skiurile de performanta, nu ar fi de recomandat oricui. Obiectivul super luminos si ultra-rapid nu este usor de stapanit.
Pe scena vietii toate elementele sunt in miscare.
Trebuie sa apreciezi exact unde va fi planul de claritate perfecta, inainte de declansare. Reactia instinctiva rapida a fotografului presupune o anticipare antrenata minima.
Detaliul 100% era afisat sa puna in evidenta claritatea la diafragma maxima.
Cu 24Mpx, aparatul folosit pune in dificultate obiectivele modeste. Nu este cazul.
Cativa asa-zisi Specialisti s-au legat agresiv de redarea in neclar.
De parca ar fi fost tele 85mm la 1.4, nu superangular de 35mm.