en en | ro ro

Desi precursor al unor curente de mare succes, Bullock a fost mai putin mediatizat. Opera lui era considerata prea experimentala.
http://www.giuseppefoppa.it/wynn_bullock_2.htm

A studiat filozofia si dreptul. A abandonat canto, devenind avocat. La 42 s-a decis sa se ocupe numai de fotografie. Prieten apropiat al lui Ed.Weston, simtind influenta puternica a acestuia, Winn s-a decis sa faca o altfel de imagine. Formarea lui filozofica l-a ajutat sa decida. Bullock scria si vorbea pasionat despre evolutia ideilor asupra armoniei, perceptiei si scopurilor pe taramul artei. Si-a canalizat energia creatoare in fotografie. S-a aruncat cu atata rigoare in experimente si inovatii, incat a primit 2 patente internationale. Considera fotografiile simboluri ale subiectului. A explorat frumusetea si puterea fotografiei pure, necontrafacute, folosind format mare 24x19 cm. A obtinut operele intense si luminoase prin care este cunoscut, pline de mister si metafore, lucrari facute cu intuitie si ratiune, dar mai ales cu pasiune.
Ratiunea este evidenta. Este dintre primii care au scos cerul din fotografie. A ales subiecte cu alternari mari de textura. De exemplu nud si coaja de copac. Folosea expuneri foarte lungi care eliminau elemente in miscare, redand o atmosfera ca de vis. Considera lumea in 4 dimensiuni, cea de a 4-a fiind timpul. Despre imagini nelegate de timp, spunea ca sunt ratate.

Wynn Bullock, vorbind despre relatiile lui cu fotografia :
M-am decis sa devin fotograf de abia la 42. Imi oferea viata si o actiune creativa.
Mi-am urmat intuitia si nu am regretat nici-odata. Pentru mine fotografia era profesie si vocatie. A devenit un mod de a trai. Procesul fotografiei e intuitiv, dar ratiunea si intuitia nu sunt in conflict; se ajuta reciproc. Cand fotografiez incerc sa aduc raspunsuri valabile. Subiect, imagini si cuvinte devin simboluri. Cel mai important este sa cauti, sa treci dincolo de aparente si sa incerci sa intelegi. Asa ti se deschid noi posibilitati. Dorinta de a crea, de a fotografia, porneste din pofta de viata si de comunicare. In contrast sau in opozitie, lucrurile capata noi semnificatii, ca simboluri. Devin mai interesante si mai semnificative. Fotografia poate inregistra ce vad ochii, dar si ce-si imagineaza ochii mintii. Atunci camera devine extensia creierului, nu doar a ochilor. Aparatul poate vedea mai clar, mai departe, mai aproape, mai incet si mai rapid decat ochiul. In loc sa folosesc aparatul pentru reprodus obiecte, imi place sa arat cu el, sa fac vizibil ceea-ce un ochi obinuit nu observa.

http://www.photoquotes.com/ShowQuotes.asp?ID=114&Name=Bullock,_Wynn&Type=Q

The Family of Man, cea mai ambitioasa expozitie fotografica din istorie, incepea cu 2 lucrari ale lui. Cel mai mare impact l-au avut fotografiile lui Bullock si Eugene-Smith. 56 ani dupa, expozitia mai este expusa la palatul Clervaux din Luxemburg ! Un critic scria despre fotografiile lui Bullock ca avand o muzicalitate grandioasa. A fost tenor de opera. De la musique avant toute chose.

Publicat în 21 august 2006. 2691 vizualizari. 0 comentarii

Adauga comentariu
*
*
*
campurile marcate cu (*) sunt obligatorii
 
Blogroll
   » Dan Dinescu
   » Cosmin Bumbutz
   » estost
   » Mihai Moiceanu
   » Dragos Lumpan
   » Dan Vartanian
   » Bucurestiul meu drag


Nikon

Pagini
   » Biografie
   » Contact

Categorii
   » Lumea
   » Actualitate Ro
   » Personal
   » Noi
   » Fotografie
   » Blog vechi
   » Performanta

Arhiva
   martie 2019  (0)
   februarie 2019  (0)
   ianuarie 2019  (2)
   decembrie 2018  (2)
   noiembrie 2018  (0)
   octombrie 2018  (0)
   » toata arhiva

rss