Dl.A.Barsan are un rol benefic in dezvoltarea fotografiei si cunoasterea capitalei. Printre initiativele sale remarcabile e si concursul “Ziua Fotografiei de Strada”. Editii viitoare ale acestui concurs vor avea un efect deosebit, in caz de succes. Stradaniile sale nu au deocamdata echivalent in priceperea candidatilor, sau in imaginile depuse la.
Pe http://www.streetphotography.ro/
90% din pozele inscrise nu apartin temei. Sunt de regula poze Pe strada, nu fotografii de strada, cu viata necunoscutilor in spatiu public. Inscrise in speranta ca poate au succes, acestea sunt un balast insuportabil in vizionarea galeriilor. Va trebui facuta o preselectie severa. Putea fi evitata in conditii civilizate, limitand posibilitatea la inscriere a 3 poze de persoana. Sau solicitand taxe progresive la alte 3 poze suplimentare.
Ar trebui afisat si un angajament al autorului. Unde garanteaza ca in fotografiile proprii apar necunoscuti si este de acord sa fie descalificat daca se dovedeste ca nu sunt asa.
Ii simpatizez si pe dl.D.Moruzan si dna.M.Momanu,
http://www.streetphotography.ro/index.php/14-sample-data-articles/77-s100 si
http://www.streetphotography.ro/index.php/14-sample-data-articles/78-g1x
Desi mult peste media celor din concurs, fotografiile lor nu ar avea sanse la premii. Sunt facute prea tarziu, din spate, de departe. Personajele din cadru nu au nici-o relatie. Tot poze pe strada sunt. Au dreptate ca aparatul mic si comod are aport, insa decisiva este anticiparea autorului, bazata pe interes, cunoastere si intelegere. Nu am nimic cu ei, Doamne fereste.
Cautam doar un termen de comparatie accesibil, dar sigur insuficient.
Si in fotografie, un limbaj in imagini, ca sa captezi atentia altora este necesar sa ai ceva interesant de spus. In cazul unei prezente plictisitoare, iti pierzi sigur interlocutorul. Firma care da premiile ar aprecia ca acestea sa fie oferite unor imagini care capteaza puternic atentia. Daca nu exista asa ceva, unele premii ar putea sa nu se acorde.
2012 august 28, la ora 16:12:45
m-am uitat putin peste pozele inscrise; impresia generala e cea pe care o expuneti si dvs. insa nu am vazut mai mult de 3 imagini per utilizator; par sa fie foarte multe venite de la oameni care nu prea au treaba cu fotografia de strada ba chiar cu fotografia in general dar na, termenul "street photography" este "cool" si multi vor sa i se asocieze.
m-am uitat si dupa cateva imagini dar cele mai interesante, mai bune ( ziceti-le cum doriti) imi par a fi cele de la niste evenimente oarecum organizate, unde toata lumea fotografiaza si unde aparatul oricat de mare, nu numai ca e tolerat dar e mai mult decat binevenit, poate ca sunt imagini de strada dar nu-s imagini de daily life, nu-s imagini care arata ceva extraordinar din viata obisnuita; sa dau doua exemple:
http://streetphotography.ro/index.php/concurs2/cat-concurs/ultimul-bilet-795
http://streetphotography.ro/index.php/concurs2/cat-concurs/street-delivery-731
(au subiect ineteresant, tehnic stau binisor, lumina interesanta n-au ... dar na, sunt ceva, chiar daca nu viata de zi cu zi)
o alta imagine care mi-a sarit in ochi e asta:
http://streetphotography.ro/index.php/concurs2/cat-concurs/solo-trompeta-791
n-are rost sa discut despre aspectul tehnic dar simplul fapt de a vedea asa ceva pe strada, total intamplator, e incredibil....
2012 august 30, la ora 08:58:13
Imi pare sincer rau ca Andrei Birsan nu s-a gandit la alti fotografi pentru acele mici review-uri ale aparatelor puse in joc, la care faceti referire.
Sunt sigur ca se puteau scoate imagini de strada mai bune, de referinta.
Cat despre intrarile in concurs, aveti o dreptate dureroasa!
2012 august 30, la ora 10:02:32
Edmund Hoffer ne spunea: Nu poti vorbi de fotografiile celor foarte slabi. Nu vor intelege nimic. Mai bine te adresezi celor buni. Sunt la alt nivel si recunosc inerente imperfectiuni.
Imi pare rau ca vam folosit drept termen de comparatie. Erau si puse pe aceeasi pagina, usor accesibile oricui. Bateam doar saua sa priceapa iapa.”
2012 august 30, la ora 10:21:11
@Andrei Cosmin, cele doua imagini prezentate ca ocazii mai putin ordinare nu sunt comparabile. Fotografia cu catelul nu este una regizata precum cea din statia de metro, iar protagonistii nu sunt organizatori ai acelui eveniment. Sunt simpli participanti la aveniment care se bucurau de micul catel saltimbanc intr-un mod total independente de firul actiunilor oficiale specifice evenimentului respectiv. Este o simpla scena de strada, care se putea petrece oriunde si oricand. Daca titlul nu ar fi fost sugestiv ai mai fi putut amplasa scena in timp si spatiu? Sau e asa greu de crezut ca cineva poate fi atat de relaxat, bucuros si spontan in viata de zi cu zi?
2012 august 30, la ora 11:20:43
D-le Andrei,
Eu il felicit pe Andrei Birsan pentru initiativa. Intentia lui de a promova in Romania fotografia de strada este un gest maret care merita toata admiratia. Este mai mult decat evident ca acest gen fotografic este in Romania la inceput de drum. Un drum inceput prost este cu mult mai bun decat o stagnare de 100 de ani cu mici exceptii sporadice. Stiu ca sunteti un reprezentant de seama al fotografiei de strada din Romania inca din perioada de dinainte de '89, dar pentru a contura o traditie si o cultura in domeniu se pare ca nu a fost suficienta contributia d-voastra. Ma bucur insa ca v-ati implicat impreuna cu Andrei in acest proiect si ca ne ajutati pe noi, fotografii din tanara generatie, sa invatam, sa intelegem si sa ducem mai departe "Street Photography"-ul romanesc, sper eu, spre culmi mai inalte. Avem multi ani de recuperat fata de tarile in care acest gen de fotografie a fost apreciat la adevarata lui valoare inca de pe vremea lui Bresson si chiar inaintea lui....
Nu stiu daca premiile vor fi cu adevarat meritate, dar incercati mai intai de toate sa apreciati intentia si, desigur, talentul acolo unde pare sa existe. Asa vom putea avea si alte editii ale evenimentului in anii ce vor urma si ne vom putea bucura impreuna de evolutia fotografiei de strada din tara asta. Sa ne vedem cu bine la expozitie pentru a admira ceea ce poate oferi mai bun in prezent fotografia de strada romaneasca!
2012 august 30, la ora 16:16:41
Eli Driu, eu mergeam spre casă cīnd cei cu copīrşeul au intrat in staţie şi au īnceput să cīnte. S-au urcat īn metroul care venea īn staţie spre Porte Dauphine şi duşi au fost. Asta am păţit, asta am fotografiat. Ce m-a deranjat a fost intervenţia editorului site-ului care a pus, fără să fie specificat īn regulamentul acceptat, o siglă cu un logo al site-ului pe imaginile participante la concurs. Domnul Bīrsan a recunoscut că i-a scăpat acest lucru īn īnţelegerea cu editorul site-ului care a dat dovadă de exces de zel. Am acceptat răspunsul dīnsului şi am mers mai departe. Nu am văzut pe nimeni să sesizeze acest fapt care era īn faţa ochilor. Practica asta este īntīlnită la site-urile care nu vor ca pozele lor să o ia razna pe alte site-uri cu profil asemănător doar pentru a atrage membri noi. Nu cred că e cazul. Dl. Bīrsan a spus că la concursul de anul viitor va fi fără. O zi bună.
2012 august 30, la ora 16:18:01
Am uitat să mă semnez mai sus. Meseşan sunt. Īncīntat.
2012 august 31, la ora 08:50:31
Salutari. Cred ca se judeca mult prea dur. Nu stiu ce asteptati sa vedeti. Poate doar fotografii gen HCB sau Capa sau alti clasici ? Nu cred. Orice gen fotografic ( chiar si cel stradal urban de pe strada) in timp evoluează. Eu zci ca parerile se pot schimba, ochii pot invata in timp. Pe vremea mea era Ciocanitoarea Woody acum e cu sabii si sange. Nu ii inteleg deloc dar ei inteleg . Asa e si in fotografie. Nu zic ca toate sunt bune dar sunt bune printre ele. De ce aruncati rapid cu cuvinte grele? Am trecut prin toate 600 si ceva de fotografii si sincer sunt care mie personal imi plac. Deci pentru mine sunt bune. Orice fotografie sunt sigur ca are parti bune si parti rele. Si mai ales o fotografie nu e a celui care a facut-o ci a celui care o priveste , intelege, si-o povesteste.
O parere nu e atotputernica si atotcunoscatoare.
Sunt fotografii de unde sa alegi castigatori. Chiar sunt. De ce sa desfintam orice talent direct din fasa ? De frica ? Ca vin altii din spate puternic si poate... poate ...
Stiti ca atunci cand se critica o fotografie se spun partile rele SI partile bune intr-un mod constructiv fara a desfiinta fotograful. Nimeni nu se naste invatat. Dar multi pot muri prosti.
2012 septembrie 01, la ora 09:42:07
1199 fotografii? Jale. Nici n-ar răbdare să trec nici de prima pagină. Aţi fost īn juriu, sau de ce v-au pus pe afiş?
Din cāte am īnţeles Moruzan şi Momanu au testat nişte aparate pe care le-au avut pentru prima dată īn mānă. Īmi place cea cu Lenuţa. Restul sunt plictisitoare, deşi ei au avut cāt de cāt o idee despre fotografia de stradă.
Eli Driu, ba mai bine să nu promoveze astfel de "fotografie de stradă" pentru că a dat dovadă că nu se pricepe. Street photography-ul romānesc? Īnafară de cartea lui Andrei Padele e sublim şi lipseşte cu desăvārşire. Aia e măsura unui lucru īn fotografie: cāte cărţi bune s-au publicat legat de acel subiect.
Andrei Weingold, mult prea dur? Dimpotrivă, eu cred că a fost destul de indulgent faţă de nişte rezultate atāt de dezastruoase.
2012 septembrie 02, la ora 22:23:06
Q: de au postat concurentii asemenea catastrofe?
A: pentru ca au putut.
Nu poti cere ca Heiade-Radulescu "fotografiati baieti, numai fotografiati" si obtine capodopere, ci doar "du n'importe quoi"
2012 septembrie 04, la ora 11:06:49
O astfel de initiativa nu poate sa fie decat benefica dezvoltarii fotografiei de la noi. E sanatos sa discutam si sa vedem cam care este nivelul posesorilor de aparate de fotografiat care au pretentia de a fi numiti fotografi.
1.200 de poze inscrise la concurs mi se par chiar putine, tinand cont ca se puteau inscrie max 3 poze/persoana si facand o comparatie cu cate se inscriu la concursurile lunare Nikon.
Daca 90% din cele inscrise sunt paralele cu tema va fi usor de jurizat, dar chiar si asa juriul este obligat sa le vizioneze macar o data. Este un concurs si participantii ar trebui sa respecte juriul si alegerile sale, asa cum si juriul respecta fiecare lucrare inscrisa in concurs. Educatia se face la workshop-uri, conferinte, citind biblioteci intregi despre fotografie, rasfoind multe albume si exersand in fiecare zi individual, nu la concursuri.
2012 septembrie 05, la ora 13:55:44
oricum toata treaba o sa se sfarseasca in scandal
2012 septembrie 08, la ora 21:51:31
Nu am inteles de la bun inceput de ce s-a acceptat absolut tot, am vazut cam 30% din pozele postate, adica acceptate / intrate in concurs, aveau semnatura cu numele autorului, am vazut poze mici cat un timbru, am vazut poze care parea declansari din intamplare ale aparatului foto. Deci promovam fotografia dar in felul asta cum s-a promovat acum ii facem un deserviciu enorm. Deci din cauza acestui balast de 90% (eu as zice mai mult), juriul a fost pus in dificultate in a alege? Probabil ca au fost foarte multe color ca pana la urma premiul I, II si III sa fie alesa doar poze A/N? Este un subiect sensibil desi nu pare, un A/N corect este greu de gasit, mai ales cand se face o simpla conversiu dintr-o poza digitala color. Dupa parerea mea singura dintre cele trei care este street photography in adevaratul sens al cuvantului, este cea de pe locul III, si locul I se apropie dar mie nu imi este pe plac, evident gusturile nu se discuta.
2012 septembrie 09, la ora 22:32:21
Si locul II si III sunt, doar ca-s dialoguri poster/punga cu personaj(e). E plin de fotografii de genul asta pe 'net, mai ales de prin orasele mari care au billboard-uri peste tot. Sunt si destul de usor de facut. Gasesti un poster potrivit si stai si astepti un personaj. David Gibson avea multe dinastea, unele haioase:
http://www.in-public.com/DavidGibson/image/2748