en en | ro ro

Fotografia dinainte de 1989 se « judeca » acum dupa textele din revista Fotografia, un buletin intern al AAF. Scriptic, in Romania se promova « Arta » fotografica.

In fapt era pseudo-fotografie. Fotografia din est, cu putine exceptii, se situa modest in fotografia mondiala. Ce am putea spune despre fotografia romana oficiala de atunci ? Ca era ultima din CAER. Era poate si mai si doar in Albania lui Endver Hodja.

Aveam cel mai primitiv sef de stat din est, iar pestele de la cap se impute.

http://www.dilemaveche.ro/sectiune/editoriale-opinii/articol/sclavu-lu-cea

Erau de buna seama si fotografi buni, dar acestia nu se aveau bine cu sistemul.

« Colegul de celula, inginer, fotografiase o coada, » povestea dl.Radu Filipescu, GDS. « In loc sa o lase pe film pe alta-data nu s-a putut abtine. A marit-o, a dus-o la serviciu si a pus-o pe perete. Intrebat, a raspuns ca are nevoie de dovezi, pentru nepoti, ca nu aiureaza, cand isi va povesti tineretea ca bunic. » Cineva l-a vorbit.

Si a fost condamnat la 6 ani, pe capitolul Denigrarea Realitatilor Socialiste.

In Cehia si Polonia era de bon-ton sa faci poze la coada ; exista si ilustrate cu asa ceva. Aveau alti conducatori si biserica catolica. Iar unii oameni erau mai greu de mototolit.

In Romania, ziare publicau poze festiviste dupa gustul cuplului semi-analfabet.

Chiar in Uniunea Sovietica (URSS) tonul era diferit. Erau promovate imagini cu aspect dulce-acrisor. Exprimau ideea : Nu o fi grozav la noi, dar ne simtim foarte bine si asa.

Interesant este ca la ei se puteau obtine si fonduri pentru a realiza astfel de imagini !

In acest cadru « de cooperare » a aparut concursul Orwo-Pentacon, conceput ca un concurs destinat elitei Estului. Principalul sponsor era Uniunea Ziaristilor din URSS.

Se tinea odata la doi ani. Un fotograf putea inscrie 4 poze, in format 18x24. Participau toate tarile din est. Un reprezentant din fiecare tara aducea lucrarile si participa la jurizare. Ca frate mai mare, URSS avea 2. Fiecare membru din juriu, n tari +1, primea (multe) cartonase, inscrise cu cifre (1, 2, 3, 4, 5). Si fiecare tara avea o alta culoare. Nu mai stiu regulamentul in detaliu, desi mi l-a povestit dl.Gicu Epuran.

Orice poza care primea 2 sau mai multe note, din tari diferite, obtinea premiu.

Dar « Marii Favoriti » din tara, nu au obtinut niciodata premii aici.

Fotografii adevarati, batrani sau tineri, da ! Ca H.Loffler, Dan Dinescu, Dinu Lazar. In 1983, la editia jubiliara, a fost invitat S.Comanescu. Membru in comitet de conducere al FIAP, a fost poftit sa voteze primul. L-au luat cartoanele pe dinainte si a votat pe gustul oficial, iar Romania nu a obtinut premii in acel an…

Am participat la concursul Orwo-Pentacon intre 1981 si 1987. In nov.1989 nu s-a mai tinut, ca Germania isi darama zidul. In 1981 am avut 3 premii, in 1985 la fel.

Iar in 1987 am avut 4 premii, din 4 poze inscrise. Nu mi se parea atat de important. Atunci mai afectat am fost ca suta de filme diapozitive primite fusese trecuta prin raze X...

De curand am tinut o conferinta tinerilor elevi laureati fotografic la Lic.Art. Vorbeam despre auto-cunoastere si de evitarea pozelor stereotipe. Am remarcat lipsa atentiei.

Mai multi erau siguri ca stiu ei ce stiu. La sfarsit, mi-au spus scandalizati :

Trebuie sa fie o piata pentru « adevarata » fotografie de arta. Am pus cateva intrebari. « Adevarata », pentru ei, era una comerciala, pe retete de mult demodate.

Ce urmaresc sa arat : Valorile din tara noastra erau inversate, de-a dreptul false. Si in parte, asa au ramas. In multe domenii, daca incerci să converteşti faima autohtona într-o prezenţa decenta, în Vest - descoperi că împăratul este gol, daca nu impostor.

http://www.romanialibera.ro/opinii/comentarii/impostura-vietii-noastre-publice-231790-pagina1.html#top_articol

Cine nu este dispus sa creada, sa ii intrebe pe occidentalii care se ocupa de fotografie la nivel inalt. Si cunosc situatia de la noi. Cam 9 din 10 au aceasta parere.

Lucrurile au mai evoluat, dar tot cu incetinitorul.

Trebuie sa existe piata pentru fotografia artistica, spunea acel tanar. De buna seama, una subtire, separand net fotografia care transmite emotii, de poze pur comerciale, zise de arta. Acestea, cum am mai scris, se vand la piata. Nu la noi, ci la ei.

La Amsterdam, la Londra, sau la Paris.

Pana si in arta comerciala, succes au cei ce sunt virtuozi in capitol, nu doar imitatori.

Incerc demonstratia prin reducere la absurd. Presupunem ca majoritatea privitorilor ar prefera poze superprocesate, tratate cu toate uneltele posibile din Photoshop.

Desigur exista asemenea oameni, mai sensibili la socul agresiv decat la credibilitate. Nu contest. Atunci pozele modificate ar fi tinta, nu ?

In aceste cazuri, cei cu formatie grafic-vizuala obtin in fotografie rezultate si mai bune decat fotografii care renunta la propriile arme. N.Ilfoveanu si I.Kiraly au fost castigatorii la concursul ECB, cu juriu international, in aceste conditii.

Pentru cei care nu inteleg textul, cum se vede si din comentarii, un rezumat :

Curentul principal al fotografiei locale a produs - si produce si acum mai mult rebuturi.


Publicat în 23 iulie 2011. 10777 vizualizari. 40 comentarii
40 comentarii la "Concursurile Orwo–Pentacon 1981–1987"

Munteanu Corneliu
2011 iulie 24, la ora 18:09:44
De unde pana unde domnii Kiraly si Ilfoveanu pictori/graficieni? Dl Kiraly are studii de arhitectura incepute in 1977 si terminate 17 ani mai tarziu, in 1994 (sic!) iar Dl Ilfoveanu este absolvent al sectiei foto–video de la UNARTE. Amandoi sunt cadre didactice la aceiasi sectie foto–video de la UNA. Veti afirma probabil ca nu ati scris asa ceva, dar exact asta lasati sa se inteleaga. In fine, eu am inteles exact mesajul Dvs. Cat despre concursul ECB, este suficient sa spicuim la nimereala de pe net, ca sa ne dam seama cum devine chestia. Deci, citez: "In anul 2009 Romania a fost tara de desfasurare a concursului, organizat de Banca Central Europeana in stransa legatura cu Banca Nationala a Romaniei...Desfasurarea concursului nu a fost una clasica, in care concurentii sa se inscrie cu un portofoliu, ci participantii au fost propusi de o serie de curatori, 37 de lucrari intrand in selectie. Juriul, format din cinci critici de arta provenind din patru tari: Germania, Austria, Marea Britanie si Romania, au ales zece finalisti si trei castigatori..." Piesa de rezistenta printre membrii juriului a fost Dl Mihai Oroveanu – pe care, nu stiu cum se intampla, dar il regasim invariabil in juriu atunci cand respectivii reprezinta RO la diverse manifestari internationale. (ultima data la PHOTOESPANA 2009 si 2011) Inutil sa veniti cu explicatii, nu faceti decat sa va pierdeti si bruma de credibilitate pe care o mai aveati.
Gelu Lupas
2011 iulie 28, la ora 23:06:46
Suntem cam praf la capitolul fotografie. Si nu trebuie sa ne uitam la occidentali, ci doar peste gard la vecini. Kertesz, Munkacsi, Brassai si probabil si Moholy-Nagy care mai mult a experimentat cu fotografia. Munkacsi e nascut la Cluj iar Brassai la Brasov, dar nu in Romania, ci in Impreiul Austro-Ungar. Toti au emigrat si s-au afirmat in vest in perioada de glorie a fotografiei. Cred ca e deplasat sa invocam contextul istoric ca sa ne justificam neputinta.
Andrei Pandele
2011 iulie 31, la ora 09:59:53
Adevarat, d–le Corne–lyu. Este inutil sa discut cu dvs.
Vad ca amestecati pareri preconcepute, rea credinta si lipsa de informare. Un ghiveci « Interesant », in « Viziunea » dvs, dar de dl.Oroveanu va legati chiar degeaba.
La Photo Espana 2011, tema « Bucuresti, oras paradoxal » a fost aleasa de spanioli, cu ICR Madrid. Curator de la MNAC a fost d–na Oana Tanase.
Dl.Oroveanu era plecat la tratament, o vina doar in « Gandirea » dvs.
Concursul BEC o fi fost anapoda organizat de BEC Romania. Au adus in juriu 4 cadre didactice de la Universitatea Nationala de Arte, care si–au avantajat poate colegii.
Dar fondul chestiunii este corect. N.I. si I.K. aveau stil, unitate si cursivitate in discurs.
La aceste capitole, singurii competitori seriosi dintre fotografi, D.L. si B.C, erau deficitari in parte. Restul erau cam figuranti.
Iar cei la care, poate, va ganditi dvs. ar fi fost sigur si mai jos.
Corneliu Munteanu
2011 iulie 31, la ora 23:10:11
EU ZIC S–O LASATI JOS CA MACANE. Eu cand scriu ceva, am curajul propriei raspunderi
SI AM SI DOVEZI.
Deci, citez : "...Juriul concursului ECB Annual Photography Award – Romania s–a reunit în zilele de 6 şi 7 octombrie 2009, la Bucureşti. După o rundă de nominalizări preliminare, în cadrul căreia mai mulţi curatori români au propus un număr total de 37 de lucrări fotografice..." Deci selectia s–a facut prin nominalizare, printre asa–zisii curatori numarandu–va si Dvs.(nu stiam ca aveti si studii de teoria artei) Iar din juriul "international" format din "reputati critici de arta" facea parte si Dl Toth, cu studii EUROCOR (prin corespondenta) Halal curaj al raspunderii, dle Pandele, de nominalizati cu initale. Poate le trimiteti link–ul cu postarea Dvs si restului de "figuranti", oricum il voi trimite eu. Cat despre Dl Kiraly, citez dintr–un anume Andrei P, comentariu de acum ceva ani : "... vad ca sunt sincer apreciate si sustinute “Unicele Lucrari de Arta” in Fotografie. Dar n–am prea inteles unde o fi Arta?..." Deh, scripta manent, dar si stilul e cunoscut. Pentru cei interesati, comentariul complet se gaseste aici : http://www.cafeneaua.com/search/comments/strada/1, si se refera la exact aceleasi "reconstructii", apreciate acum drept "discurs unitar si cursiv". Poate le spuneti cititorilor Dvs cand ati fost, sau cand aveti de gand sa fiti si sincer in declaratii. Cat despre PHOTOESPANA, degeaba incercati sa rastalmaciti faptele, incercati totusi sa faceti un exercitiu de retorica si sa explicati cititorilor Dvs, cum spaniolii au cerut ca si in 2009, dl Kiraly sa participe, tot la Photoespana, si tot cu aceleasi eterne "reconstructii". Mi–e greu sa cred asa ceva, tocmai spaniolii sa aiba atata incoerenta in gandire, cand tocmai la ei a aparut Inchizitia. Mai degraba cred ca incoerenta e in alta parte. Asta nu ma impiedica sa comentez bazandu–ma PE FAPTE CONCRETE.

PS. INUTIL SA STERGETI POSTUL, INTOTDEAUNA FAC PRINT–SCREEN–URI.
Andrei Pandele
2011 august 01, la ora 13:41:53
Nu va inteleg, d-le M.C ? Daca am o « Bruma de Credibilitate », ce mai insistati aici ? Scrieti la dl.Lazar, plin de credibilitate, cu care aveti relatii calde. Intrebati-l pe dansul : De ce nu a nominalizat dintre zecile de « Clasici in Viata », despre care tot scrie.
Spre deosebire de mine, poate dansul era in tara in luna sept.2009.
Presedintele juriului ECB a fost dl.Claudio Hills, care mi-a cerut personal referinte :
http://www.ap-arte.ro/ro/blog/blog-vechi/articol/nu-aduce-anul-ce-aduce-ceasul/165/6529.html
Alegerea curatorilor a fost facuta anapoda de ECB.Bucuresti si St.Toth, pres.AAFR. Desi bine cunoscuti, C.Bumbutz si D.Dinescu nici nu au fost desemnati.
Desemnarea nominalizatilor era complicata, inutil birocratica. De juriu nu discut : Dr. Lumpan, locul 3, desi avea cel mai bun proiect, a fost depunctat pentru prezentare.
L-am nominalizat pe B.Croitoru, locul 4 din 37 proiecte, care a respectat si conditia ca proiectul sa fie realizat in ultimele luni. Mai multi concurenti nu au respectat-o.
Si da, imi mentin parerea ca dl.I.K. este etern supra-evaluat :
http://www.ap-arte.ro/ro/blog/blog-vechi/articol/artisti-plastici-sau-fotografi/165/6083.html
David Hockney, important pictor englez, considerat printre cei mai importanti fotografi experimentali ai anilor 1980, a cochetat cu fotografia. A vizitat Universitatea Nationala de Arte Bucuresti, in anii 1992. A proiectat si filmul « Secret knowledge »
http://www.koopfilms.com/hockney/
facut de BBC cu dansul, cu influente decisive asupra d-lui I.K. Asta este istorie.

Dar in postul acela foloseam reducerea la absurd. Sau nu ati remarcat ?
Sunteti cumva un produs al educatiei noi si aveti probleme sa intelegeti textul citit ?
Mai vad ca sunteti foarte usor de manipulat.
Corneliu Munteanu
2011 august 01, la ora 17:19:05
Inutil sa continuam o discutie pe care doriti sa o aduceti in directia care va convine. Daca ati uitat, obiectul discutiei era altul (de fapt altele doua) 1. NULITATEA ESTETICA si precaritatea mesajului "productelor artistice" ale primilor doi premianti.
2. FAPTUL CA PREMIILE AU FOST "DATE" INAINTEA CONCURSULUI.

Inutil sa veniti cu justificari, ba ca juriul, ba ca dl Toth, ba ca banca. Sa fim seriosi, bancii ii era absolut indiferent cine ia premiul. Daca i–ar fi pasat cat de cat, facea un regulament corect si echitabil, ceea ce indica faptul ca regulamentul si toata mascarada au alta sursa. In fond si la urma urmei, putea fi tras un semnal de alarma, era de ajuns ca macar 2–3 din asa–zisii curatori sa refuze sa participe la aceasta mascarada. Nu au facut–o, complicitatea la aceste mish–mash–uri culturale ii descalifica dpdv intelectual. Nu ma intereseaza sa analizez acum ce si cat a fost felia fiecaruia. Ce ma enerveaza pe mine este ca Dvs incercati sa–mi argumentati ca ce e negru, e de fapt alb, adica totul a fost OK, in ciuda unor mici scapari, etc...Ati socotit cate expozitii li s–au organizat celor doi, inclusiv de MNAC? Dar nu numai in tara, ci si in afara. Vi se pare normal ca aceleasi eterne "reconstructii" sa participe de doua ori la Photoespana, in 2009 si 2011? Vi se pare normala reclama desantata facuta dlui Ilfoveanu in Can–Can si Gardianul, mizerabile fituici de scandal, si nu degeaba. Asta induce in prostime ideea falsa ca dansii ar reprezenta fotografia romaneasca. Asta enerveaza mult mai mult decat niste premii de cateva mii de EUR. Cat despre asa–zisa mea manipulare, eu zic sa va mai ganditi. Mai degraba imi da de gandit peseverenta demna de o cauza mai buna cu care le luati apararea acestora, nu mai vorbesc de prezenta Dvs in diverse jurii ca si la diverse expozitii, organizate nu–i asa de aceleasi institutii, MNACsi ICR, cu aceleasi scandaluri in lumea artistica, si toate,... toate conduc invariabil la aceleasi nume. Spuneti "a fost numit" sau "a fost numita" ca si cum cladirea de beton a respectivei institutii ar fi facut toate aceste mizerii, si nu o persoana. Cine sunt acele persoane? Marii papusari care "trag sforile" in "cultura". Si ii stie toata lumea. Prezenta lor nu este perena insa, asa ca nu m–as baza pe asa ceva.
Manele foto
2011 august 02, la ora 17:25:16
Domnule inginer Corneliu Munteanu,fin cunoscator al fotografiei mondiale de ieri si de azi,cu studii aprofundate pe fotografie,am prins ideea dvs:aia doi sunt niste prosti.Ok. Nu neg.Dar ce-ar fi sa ne recomandati niste fotografi romani actuali beton ?
Andrei Pandele
2011 august 02, la ora 20:52:06
Or fi aceia prosti, cum sustine MC ? Vad ca au si succese, iar asta nu li se poate ierta.
D–l.MC are o subtilitate de ciocan pneumatic si logica de procuror din 1950 :
« Esti vinovat pentruca cred ca esti vinovat. Deci, esti dovedit vinovat! » Dansul mai scrie:
« SI AM SI DOVEZI... …CA PREMIILE AU FOST DATE INAINTEA CONCURSULUI »

Daca chiar le aveti si nu le faceti publice (IGP, OTV…) deveniti complice la frauda.
Iar daca nu le aveti, textele vi se incadreaza la Calomnie, sau « Delir de grandoare »
http://www.sfatulmedicului.ro/dictionar-medical/delir-de-grandoare_6153
Va propun sa faceti ceva pps-uri cu print–screenurile facute « INTOTDEAUNA ».
V–ar putea aduce consacrarea mondiala.
Manele foto
2011 august 04, la ora 11:08:05
Injinerul contraataca: http://www.cornelyu.ro/blog_r/?p=2092 De la shaiba la”nunta, reportaj, portret”pana la critica foto sunt doar doi pasi mici,pe care MC (Maistru de Ceremonii)i-a si facut.E cel mai tare din parcare MC asta,numa ca parcarea e goala.Uite unde se ascundea deontologul de serviciu.Vreun post liber pe la I-Realitatea TV nu e?
alandala
2011 august 04, la ora 19:16:42
Din pacate domnul inginer Munteanu se propune intr-o postura incerta, si valabila doar pentru domnia sa, aceea de vigilantes si maestru.

Demersul sau nu face decat sa scoata la suprafata o frustrare care din pacate defineste existenta atatora. Atat pe blogul lui D Lazar cat si pe cel personal (dar si pe altele, in functie de situatii) d-ul Munteanu nu pierde ocazia de a face adevarate anchete menite sa discrediteze tot si orisicare, interesul acestui ""cavaler fotografic" fiind doar de a desfiinta si critica, folosind la nesfarsit si in maniera obsesiva un set de argumente subiective.

Unul din nenumeratele posturi de pe blogul personal (daca nu ma insel legat chiar de PHEspana) incepea cu "De ce ei si nu noi"(sau ceva de genul), facand referire la faptul ca acest tip de atentie, vizibilitate si recunoastere (PHEspana si altele) ar trebui sa fie indreptata catre "ei" si nu catre altii.

Deja aceasta categorisire "noi vs ei" (ei= I Kiraly, Nicu Ilfoveanu, M Bressan, Bogdan Garbovan, Vlad Nanca etc etc noi= Dinu Lazar, C Munteanu &co) demonstreaza in ce mod infantil acest domn isi face sange rau si isi mananca ficatii, cred eu zilnic.

Cu domnul Munteanu nu se poate incerca un dialog, pe domnul Munteanu il poti doar asculta si aproba. Este un fel de Chuck Norris al fotografiei, nu doarme si nu mananca, dar este mereu pe baricadele razboiului impotriva falselor valori.

In nenumerate posturi (recunosc ca am ajuns sa-i citesc blogul in mod curent, cat si discutiile purtate pe alte bloguri afiliate.....este mult prea penibil, deci "dicstractiv") l-am vazut lamentandu-se de faptul ca o clasa intreaga de artisti este bine hranita din banii contribuantului (rezidente, burse, premii etc). In acest sens nu inteleg de ce acesta nu urmeaza aceeasi cale pentru a-si asigura partea de merit, valoare sau scena pe care crede ca o merita. De ce nu aplica la diferite concursuri, rezidente&co ca sa demonstreze ca "si el exista"; ca exista in afara identitatii si profilului de frustrat virtual.

In toate posturile propuse de d-ul Munteanu nu am putut observa o nota apreciativa, o "trecere cu vederea", absolut nimic: EL este cel mai bun / RESTUL nu exista :)))

D-ul CornelYu cauta intodeauna ecouri in presa internationala legate de cei pe care-i vizeaza constant (Bressan, Garbovan , ilfoveanu bla bla...), acuza ca absolut toate evenimentele la care acestia participa sunt cumva masluite si aranjate; insista spunand ca poporul roman are de a face cu o grupare "artistica mafiota sustinuta de indivizi cu interese obscure"....

Pe langa a observa niste simptome ce creioneaza destul de bine o stare psihotica (paranoia, conspiratie-complot, mania persecutiei etc) observ si disperarea cu care acest om fuge de un adevar poate prea simplu si clar: in cazul anumitor evenimente, de genul Photo Espana/Rencontres d'Arles, Mois de la Photo s.a.m.d, nu esti luat in considerare sau acceptat decat in cazul in care ai intradevar ceva "de zis si aratat". In aceste contexte nu mai vorbim de "curatori prieteni" cu care mai iesim la o bere sau profesori care te imping de la spate....vorbim de un juriu international la care nici macar nu poti avea acces. Tot de pe blogul domnului Pandele am aflat de exemplu si de povestea cu PHEspana si recunosc ca m-a bucurat selectia si intentia de a prezenta niste artisti tineri langa niste clasici (chiar daca si din punctul meu de vedere V Nanca nua vea ce sa caute acolo). Cand am aflat ca Bressan va expune in cadrul Rencontres d'Arles, m-am interesat ca sa vad "unde, ce si cum", si am aflat ca din juriul prin care a trecut faceau parte un fost director si fotograf de la Magnum si un curator de la Satchii&Satchii; recent am vazut ca a fost nominalizat pentru premiile pentru excelenta Prometheus, categoria debut. Mircea Nicolae (inclus in selectia pt PHEspana) a castigat un premiu important, care i-a fost acordat de catre un juriu format din nume precum Andreas Gursky, Jef Koons, Damien Hirst si Ai WeiWei; tot Mireca Nicolae a beneficiat de foarte clare "ecouri in presa internationala" si a expus recent la universitatea Yale (unde probabil avea niste pile, nu-i asa?). De ce nu aduceti vorba si de aceste detalii? Sunt informatii la care am ajuns folosind acelasi demers folosit de d-ul Munteanu, adica cautand pe net:

http://archiviostorico.corriere.it/2011/luglio/24/giovani_non_copiano_Hirst_co_9_110724044.shtml

Bressan expune la Fondazione Fotografia Modena, unde ulterior au expus nume precum Daido Moriyama, Oliviero Toscani, Luigi Ghirri, Walter Niedermayr, intr-o colectiva care se prezinta : "la rassegna vede la presentazione di tre diversi progetti a sostegno dei giovani artisti attivati da Fondazione Fotografia nel corso dello scorso anno: Gate 11, mostra dedicata agli studenti di fotografia dei più prestigiosi istituti di formazione europei"

http://www.mostre.fondazione-crmo.it/concluse.asp

http://www.mostre.fondazione-crmo.it/index-international-departures-2011.asp

Ce vreau eu sa evidentiez este ca acest gen de rezultate nu se intampla daca nu ai si ceva in spate, in sensul de "ceva de zis si aratat".

Domnul Munteanu este un "nenea" de tipul celor care striga la copiii din fata blocului, amenintandu-i ca le taie mingea daca nu inceteaza joaca , ca sa-l lase sa doarma. Domnul Munteanu are o parere puternic deformata despre propria persoana, si ma refer la calitatile acestuia din domeniul artelor vizuale.

Judecand site-ul personal o persoana "avizata" va fi in stare sa traga toate concluziile; daca se parcurge in paralel site-ul personal si postarile de pe blog....ce sa mai, este ca un episod din Seinfeld.

Imaginile produse de fotograful CornelYu Munteanu (neaparat cu Y, va rog) nu depasesc valoarea unor imagini amatoriale, ale unui "fotograf de duminica" (cu toate ca si duminica se pot produce imagini f bune). Predilectia acestuia pentru tot felul de boschetari si oameni ai strazii intra in contrast cu criticile aduse celor care se promoveaza si au succes gratie vesnicelor subiecte " comunism, Ceausescu&co". Realizarea tehnica lasa cu mult de dorit, cadrari gresite, compozitii banale si absolut nicio intentie clara in spatele imaginilor (lucru ciudat pt acest domn, care nu pierde ocazia de a denunta lipsa de concept cand vine vb de altii, si care mai si promoveaza o rubrica "adevaratii conceptualisti"). Descrierea in asa zisa limba engleza este cireasa de pe tort (engleza la nivel de cls 5-a, care transpira de ego-ul gigantic al autorului, de mentionat afirmatia "i did all that i wanted" :)))) ), iar bonus avem camera large format de pe mainpage, cu care nu inteleg ce legatura ar putea avea nenea Munteanu.

Nenea Munteanu (m-am plictisit sa-l tot fac domn) nu este un artist care "se foloseste de fotografie", este un fotograf si inca unul foarte slab. Nenea Munteanu este un om trecut de a doua tinerete, frustrat si bolnav, boala manifestandu-se o data prin identitatea acestuia virtuala, si ulterior prntr-o inima care se pare ca nu prea vrea sa-i faca jocul. In acest sens l-as sfatui sa fie mai relaxat, muuuult mai relaxat, ca sa nu-i stea inca o data inima, in timp ce scuipa atata venin pe o serie de persoane care nici macar nu au habar de existenta lui.

Bucuria acestui individ nu consta in producerea si propunerea unor imagini de calitate, care i-ar sustine crezul si calitatiile; bucuria lui nenea Munteanu este de a sapa internetul in scopul unor interminabile pseudo-anchete OTV style. Nenea Munteanu este un om foarte trist, si se vede.

A fost doar un pas pana la o prima ofensiva dedicata domnului Pandele....si recunosc ca nu ma mira deloc; ma mira mai degraba faptul ca acest atac nu a fost mai timpuriu.

Nu are sens sa mai adaug randuri acestei discutii; pt mine lucrurile sunt mult prea clare, si sunt convins ca si pt altii, inclusiv nenea Munteanu care, din varful baricadei construite de el si inca cativa, continua sa faca tipe la luna.

Macane, intr-adevar, aici va dau toata dreptatea.
Andrei Pandele
2011 august 04, la ora 21:06:47
Peroratiile lui CM pornesc de la o presupusa superioritate.
Argumentele d-sale sunt inexistente, iar cine seamana vant culege furtuna.
Postul se referea la nivelul scazut al curentului principal din fotografia locala, care a facut scoala. E mai atractiv pentru novici sa intre in joc, la nivel minim.
In lipsa concurentei reale, reprezentantii UN.Arte s-au afirmat progresiv. Si-au facut, la randul lor scoala. Tineri din ICR sau alte structuri ale MCPN, le-au urmat cursurile. Au fost mai mult sau mai putin convinsi de succesele acestora. Acum, talentul lor de prezentare se sprijine si pe un CV cu multiple prezente internationale.

Oricum, este imposibil sa ii convingi pe afoni ca sunt afoni.
Frustrarile sunt mai puternice decat orice evidenta.
Corneliu Munteanu
2011 august 04, la ora 21:35:02
@alandala. Esti PENIBIL. Atata vreme cat nu-ti dai numele. Deci.
Am spus-o de mai multe ori, nu ma intereseaza premii, rezidente, expozitii si alte alea. Faptul ca in acelasi pavilion cu X sau Y expunea Daido Moriyama nu spune nimic. Iar faptul ca pronunti numele unui artist de mare clasa alaturi de nulitati patentate e deja un sacrilegiu. Daca nu stiai, indiferent de premii si alte chestii din aceeasi categorie, imaginile vorbesc de la sine.
Boala de piele a Dlui Mircea Nicolae, boala luata in urma unor contacte sexuale cu cine stie cine nu este si nu va fi niciodata arta. Sigur ca da, el fiind artist, chiar si o boala "rusinoasa" e arta, aici : http://mircea-nicolae.blogspot.com/2009/11/blog-post_25.html.
Mai departe, o anume Mona Chisa , ce reprezinta Romania la Bienala de la Venetia, "si-o trage" la XEROX, vorbesc de organul genital, sau pizda mai pe romaneste, aici : http://www.youtube.com/watch?v=wB0u3gTDMwA . Asta este arta? Si care reprezinta RO? Ia scoate tu niste explicatii rapid. Cat despre mine, nu-mi purta de grija.
Eu doar scriu despre o stare de lucruri incalificabila si sunt obisnuit cu anonimi de teapa ta. La cate mizerii se intampla in arta romaneasca, am destul material ca sa sustin o campanie de ani de zile contra acestei stari de lucruri. N-am nevoie nici de expozitii, nici de glorie falsa cu bani de la buget. E plina presa online de "cetateni revoltati" de calibrul tau, si nu de azi-de ieri, ci din '89 incoace. ESTI DIN CATEGORIA VIERMILOR ce aclamau minerii in '90.
Ce nu stii tu ca si DOBITOCII de aceeasi teapa cu tine, este ca sunt destul de multi, SI EXTREM DE PUTERNICI, care gandesc la fel ca mine.
Andrei P
2011 august 04, la ora 22:03:03
d–le Cornel Yu, aveti ultimul avertisment. Fara invective si amenintari !
Si asa v–ati facut singur de ras.
Da, o fi plin pamantul de amatori de prost gust.
Lasati–ii asa, nesalvati.
Don Quichotte era insa un domn, nu un tip grosolan cu Politehnica.
Corneliu Munteanu
2011 august 04, la ora 22:14:21
@ALANDALA. Acum vad ca treci si la insulte.OK, cum spuneam, sunt imun. Doar faptul ca ti se simte putoarea gurii si din ce scrii ma deranjaza intrucatva. Ce nu intelegi tu, dar si altii de teapa ta, este ca nu trebuie sa fii mare fotograf, nu trebuie sa fii nici macar fotograf pentru a critica. Varsta nu are a face in treaba asta, chiar daca esti tanar, asta nu e o virtute. Am vazut destul de multi ca tine morti cu seringa in vena sau scosi cu scoaba dintre table. Asa ca n-ar trebui sa te bazezi pe asta. Cat despre fotografiile facute de mine, ce-ar fi sa lasam timpul sa se pronunte? Oricum nu am avut pretentii de mare scula de bascula. La fel si cu formatul mare, engleza, etc...toate astea nu dovedesc decat o mentalitate de fiara incoltita care nu mai are de ce sa se lege. In trecat fie spus, vad ca romana Dlui Pandele nu te deranjaza catusi de putin. Stai ca imediat o sa puna mana pe DEX sa corecteze. Cat despre rest, ceea ce scrii explica exact cat te duce mintea, cultura si educatia precara. Esti un avocat prost. Nu faci decat un imens deserviciu celor carora le esti sluga prea-supusa, ca si Dl Pandele de altfel, care vad ca nu se astampara si-ti tine isonul. OK. Nicio problema. Ramane cum am stabilit. Am propus un status quo, vad ca nu merge. Voi continua asa cum am inceput.
alandala
2011 august 04, la ora 22:52:33
@Corneliu Munteanu: Mosule, esti penibil si nu faci decat sa-ti confirmi pozitia si natura. De ce ar trebui sa-ti dau datele din buletin? Ca sa pornesti o alta ancheta militieneasca menita sa-ti ofere cat mai multe informatii despre cel care isi permite sa te contreze? Sunt penibil eu, care nu-mi dau numele deoarece democratia imi permite sa nu mi-l dau, sau d-ta care te dai mare rasat, artist fotograf si intelectual dar te exprimi la fel ca tiganii pe care nu ratezi ocazia sa-i critici?

D-ta iti dai numele si mai bine n-ai face-o, cel putin in felul asta ti-ai oferi "prezumtia de nevinovatie", in sensul ca cititorii nu ar asocia scrierile dvs cu personajul si imaginile produse de acesta. Daca nu as fi stiut cine "este" CornelYu Munteanu, daca nu as fi vazut operele acestui mare critic, cel putin as fi putut spune " bai, cine stie ce tare este omu' asta atat de pornit si critic...", dar vazand site-urile asociate personajului CornelYu m-am lamurit, si amuzat.

D-ta cunosti arta papagaliceste, invatata ca pe formule in toti anii de frustrare in care a trebuit sa va recunoasteti ca nu "va tine" decat in contextul asta de contestatar, deoarece cu practica si talentul stam mai slab.

Nu faceti decat sa va ascundeti dupa deget, va lansati cu aceasta atitudine bataioasa dar in realitate sunteti o fiinta flasca care nu face decat sa se hraneasca din tot felul de dispute virtuale, pe care adesea le si generati (ca de exemplu aceasta).

Asa cum d-ta iti versi frustrarile pe site-urile personale, si nimeni nu are voie sa intervina pe seama celor scrise, deoarece nu permiteti comentariile, nu inteleg de ce nu-i lasati si pe altii sa-si vada de treaba si interes (de exemplul posturile lui A pandele).

Cred ca sunteti un om chinuit de propria persoana si de lipsa talentului; probabil nu aveti nici copii si daca aveti(m-ar mira) cred ca i-ati familiarizat timpuriu cu conceptul de ura. Sunteti ca un artist care recunoscandu-si lipsa talentului alege sa fie colectionar sau galerist/curator; doar ca dvs nu faceti decat spume la gura, precum cainii din reconstructiile lui Kiraly.

Bateti campii precum tractoru' cand spuneti ca nu are nicio relevanta faptul ca Bressan, Nicolae sau oricare altul din cei vizati de dvs au fost acceptati si au expus in acelasi context/institutie in care au expus nume precum Moriyama, Acconci, Toscani. Daca institutia respectiva i-a acceptat inseamna ca si-a acceptat si responsabilitatea de a expune lucrarile acestora; adica daca lucrarile nu ar fi fost bune cu siguranta nu i-ar fi acceptat si nu ar fi riscat de a se face de rusine expunand non valori, in repetate randuri.

Dvs sunteti nu sunteti un "artist care se foloseste de fotografie" dar un inginer care se vrea artist (fotograf), daca vreti pe modelul Matei Bejenaru, doar ca rezultatele dvs sunt nule, inexistente.

Intr-o lume/societate care incita antagonismul si judecata pe baza rezultatelor v-as atrage atentia ca, mai ales ca detineti o rubrica intitulata "judecata de apoi a fotografiilor", dvs pur si simplu nu existati decat in postura de "nene care se ofera ca sa faca poze la nunti si alte evenimente, pentru care ofera si un beautiful coffe-table hardcover book", si sa nu uitam postura de frustrat virtual de varsta 2-a , care chinuit de frustrari si nervi nu se poate abtine si sta toata ziua in gura cu expresii de genul "cacat" (scris "kkt", asa cum scriu puberii pe retelele de socializare) sau altele.

Cand eram copil am fost invatat lucruri simple dar solide, asa cum te invata pe la tara, iar una dintre acestea era legata de critica si se rezuma la cel mai simplu "inainte sa-i judeci pe altii uite-te la ce ai facut tu". Asa ca in acest sens pot trage concluzii fara a ma folosi de anchete:

CornelYu Munteanu este:
un inginer fotograf freelancer, critic de arta, cu vaste ecouri in presa internationala, derivate din evenimente importante precum expozitiile din statiile de metrou, galerii pe deviantArt si alte alea.

Calitatiile dumnealui umane si artistice lasa de dorit in mod cert si constant si se manifesta printr-un comportament de individ provenit dintr-o copilarie ratata, in care probabil a fost tinta mistourilor

Rezultatele artistice ale acestuia, pe plan national sau international, sunt nule, zero barat (cum iubeste sa spuna cand vine vb de altii)

Nu este interesat de faima, glorie, atentie sau bani, dar este macinat de intrebari de genul " de ce EI si nu NOI"; prin noi intelegandu-se bisericuta de indivizi care isi petrec timpul alarmandu-se de fiecare data cand apare undeva/ceva scris de care se pot lega sub orice forma. Ulterior demersul este simplu, intrand in actiune un mecanism bine colaudat: se preia stirea, se paseaza altor capatenii cu site-uri si bloguri afiliate si se toaca mai departe, la nesfarsit.

Asa ca, domnule Munteanu, vreau sa va spun ceea ce deja stiti, adica ca traiti intr-un univers de subiectivitate in care dvs centrati/dvs sariti la minge. Traiti un vis in care credeti ca sunteti la carma unui fel de partizanat indreptat impotriva acestor false valori (fie ele din vechea garda sau din noul val) dar adevarul este altul, adica ca dvs la 50 si de ani pe care-i aveti va petreceti foarte mult timp intr-o inutila vanatoare virtuala, timp in care oameni mai mult sau mai putini talentati (si care oricum nu au absolut nicio nevoie de parerea-acordul-aprecierea dvs pt a-si face treaba) se realizeaza intr-un context pe care dvs il cunosteti doar din carti.

Eu nu sunt un "cetatean revoltat" de situatia artei romanesti, sau a politicii&co, sunt revoltat de indivizii ca d-ta, care polueaza cu aroganta si nesimtire orice context disponibil. Sunt revoltat de spiritul tipic romanesc de a si scuza proprile lipsuri aruncand cu noroi spre altii. Sunt revoltat de cum structrui mentale tipice perioadei pre-'89 se manifesta in continuare cu ambalaje diferite; unul dintre acestea fiind tocmai anchetele virtuale propuse de dvs si spiritul de militian care va distinge.

Daca nu va convine ceva puneti mana si faceti ceva; aplicati dvs la bienale, aratati tuturor esenta artei si cu precadere a fotografiei.

Pana la proba contrara, judecat o serie intreaga de posturi cat si blogurile dvs, v-as aminti o zicala la fel de buna ca "cine se aseamana se aduna", adica " ce-i in mana nu-i minciuna", iar dvs nu faceti decat sa o frecati aiurea toata ziua.

Si cu asta am incheiat, deoarece cu dvs chiar nu se poate construi nimic, asa cum spunea si domnul A Pandele.


PS- imaginile pe care le ati realizat cu ocazia mineriadelor sunt bune, mi-au placut sincer si cred ca maturitatea consta si in a recunoaste acest lucru in ciuda antipatiei pe care mi-o provocati. Ceva s-a intamplat si cu dvs, de ati trecut de la niste imagini bune la niste fasaieli obosite, dar nimeni nu isi pierde timpul si nervii in analiza acestor aspecte.



Corneliu Munteanu
2011 august 04, la ora 23:33:22
@alandala. Cum spuneam, sunt imun la insultele tale. Chestia cu numele, e legata de asumarea unei responsabilitati pentru ceea ce scrii, nu are nimic de-a face cu democratia. Nu este decat o alta forma de onanie. Pana una alta, discutia nu era despre mine, nici macar despre dl Pandele, ci despre NULITATEA ESTETICA a artefactelor celor doi premianti ECB. Pana la urma daca eu sunt atat de nestiutor intr-ale artei, ca si cei ce citesc acest blog cu sufletul la gura, de ce nu ne lamuresti cum devine chestia cu boala de piele a Dlui Mircea Nicolae, aici: http://mircea-nicolae.blogspot.com/2009/11/blog-post_25.html, sau cu trasul la XEROX al genitalelor, si ala inspirat de un pp obosit ce circula pe net acum vreo 15 ani. Hai, explica-ne unde e arta? Sa stim si noi. Cat despre participarea Dlui Mircea Nicolae la YALE, cu Romanian Kiosk Company, arta chioscurilor mai pe romaneste, aici : http://mircea-nicolae.blogspot.com/2011/05/romanian-kiosk-company-2011.html poate te ajuta dl Pandele, ca n-o fi specialist doar in Casa Poporului. Cum ii spuneam dlui Pandele, daca tacea, intelept ramanea. Putin intereseaza fotografiile mele, pot lasa timpul sa se pronunte si nici nu am vreo pretentie. Nici macar de la cele din Piata Universitatii si Mineriada, si nici de la cele de mai inainte, "ne-interzise" sunt sute, nepublicate inca, si nici la cele de-acum. La fel cum pentru diverse evenimente trebuie sa faca cineva si acele imagini. Tu n-ai decat sa-l chemi la nunta pe Dl Kiraly sa-ti faca o reconstructie. Asta e. Ca tiganii care si-au mancat biserica. Nu ai facut decat sa deschizi Cutia Pandorei...Cat despre insulte, ce-ar fi sa ne intalnim intr-o zi, sa te prezinti frumos si sa le repeti? Ca pana la proba contrarie nu esti decat un X cum sunt atatia care se ascund in spatele unui IP.
alandala
2011 august 05, la ora 01:43:36
Discutiile (monologurile) cu dvs sunt de calitatea celor din sfera taximetriei, atunci cand pentru o amunita perioada de timp esti obligat sa asculti of-urile si frustrarile unui necunoscut chinuit de viata, soarta sau ce o mai fi.

Nici eu, nici altii nu va datoram explicatii sau meditatii in "ale artelor", incat sa va explicam ce se afla, sau credem ca s-ar afla, in spatele unor lucrari precum cele ale lui M Nicolae sau ale cuplului de la bienala Venezia. In schimb eu, in mod ciudat, simt ca va datorez cateva sfaturi:

1- ar trebui sa va folositi excesul de timp liber si calitatiile de chestor (inchizitor) pentru a face rost de datele de contact ale celor implicati in aceste demersuri artistice; ca sa-i intrebati sau mustrati dupa propriul plac. Internetul este o sursa libera&infinita de informatie si sunt convins ca stiti cum sa o speculati.

2- In cazul lucrarii "Romanian Kiosk" ati putea lua legatura cu cel care a curatoriat expozitia de la Yale, anume Robert Storr, ca sa-l intrebati ce-i cu rahaturile alea de chioscuri si de concept. Totusi, inainte de a trece la atac, va sfatuiesc sa-mi urmati exemplul si sa faceti un research despre acest Storr, ca sa aflati, printre altele, ca a fost timp de 12 ani curator la MoMa (dar cred ca asta nu v-ar impiedica oricum sa-l desfintati, nu-i asa?).

Faptul ca repetati la inceputul fiecarui mesaj ca "sunteti imun" la cele spuse nu face decat sa confirme starea colerica in care va aflati; sunteti precum un pusti care strange din maxilare ca sa nu planga in fata amiciilor. Nu este nicio rusine sa recunoasteti ca cele spuse v-au deranjat/enervat, asa cum nici mie nu-mi este rusine sa recunosc ca stiam ca acest gen de reactie se va produce in dvs.; totusi cele spuse nu au reprezentat decat parerea mea cat se poate de personala si subiectiva....fara intentia de a prezenta totul cu aura de adevar universal si absolut, asa cum obisnuiti dvs.

Poate gresesc dar ma bucura mai mult sa vad incercarile unor artisti tineri (fie ele mai mult sau mai putin bune) decat sa vad aceiasi obositi (obositi de propria persoana, in primul rand) scuipand acelasi venin oriunde libertatea internetului le-o permite.

Prin tot discursul meu nu am dorit nicio clipa sa ma promovez sau sa-i promovez pe altii. daca veti urmari mai cu atentie nu veti observa in discursul meu niciun moment in care sa laud sau sa apreciez in mod "clar" personajele "in cauza". M-am folosit de artistii respectivi drept exemple, fiind cei care apar in mai tot blogul dvs si reprezentand cu siguranta o buna parte din fantomele ce va bantuie judecata.

De la bun inceput mi-am asumat rolul de X din spatele unui IP, si nici macar nu mi-am dorit mai mult de atat, este perfect; doar dvs v-ati asumat rolul de 0 barat cu semnatura, facandu-va de ras in repetate randuri gratie unei atitudini demne de nisipar.

Din pacate ca popor suntem chinuiti de o falsa polivalenta, in care din diferite motive avem nevoie sa credem si pe care o tot alimentam cu diverse. Aici ma refer la romanul care iti repara si frigiderul, iti scrie si o poezie si iti picteaza si un tablou...facand totul in mod lamentabil.

Asa si cu dvs nenea Munteanù: sunteti si fotograf, si avocat al poporului, si intelectual rasat, si inginer, si fin umorist dar.....si bataus??? :))

Ma intreb care a fost scopul acelei invitatii de a ne "intalni fata-n fata". Imi este indeajuns de clar ca probabil imunitatea si calmul dvs v-a facut sa recurgeti la asemenea abordare, din categoria "hai pana afara", doar ca, din fericire pt toata lumea, timpul meu nu se imparte intre intalniri cu frustrati egocentrici carora li s-au urcat ultimele urme de testosteron la mansarda :)

Sa ne intalnim fata-n fata ca sa ce? Sa va repet inca o data tot discursul de mai sus? Si ca sa va vad in imposibilitatea de a face ceva? Repet, cred ca fiecare ar trebui sa face ce se pricepe sa faca, in acest sens va sfatuiesc (o data in plus) sa mai bagati niste serii de imagini cu boschetari dar neaparat agatandu-va in acelasi timp de altii care fotografiaza acest gen de subiecte, ca sa fie fair-play. Sau sa continuati sa folositi acel LC-A care probabil va lasa prada nostalgiei, si va aduceaminte de cand, de mult, mai prosteati cate o fatuca sa va pozeze.

Demersul dvs este previzibil precum caracterul de care dati dovada, iar afirmatiile fragile precum inima de care aveti parte. Intr-un viitor apropiat (probabil deja in noaptea asta, sau cel tarziu maine dimineata) veti posta un atac feroce indreptat spre "alandala" si toti anonimii din spatele IP-urilor, colaborand cu restul persoanelor afiliate bisericuteti in care va impartiti biscutii. Daca spuneti ca nu premiile si concursurile conteaza dar doar imaginile, atunci de ce tot insistati asupra identitatii reale a celor care isi spun parerea din spatele unui pseudonim, daca de fapt tot ce ar trebui sa conteze este mesajul transmis?

Pot fi in realitate Kiraly, Nicolae, Pandele sau niciunul... sau unul din cei care v-au stat langa cu ocazia intalnirilor orasul meu, sau un perfect anonim caruia ii sunteti antipatic. Nu un nume va va schimba caracterul si stilul infect, asa cum nu un nume imi va schimba mie convingerile.

Vreau sa inchei sirul meu de interventii scuzandu-ma d-ului Pandele pentru a fi incurajat acest tip de discurs si pentru a fi acaparat atata spatiu intr-un mod pe care am ajuns sa-l consider inutil, tinand cont de interlocutor.

Iar domnului Munteanu ii urez numai bine, deoarece ar realmente nevoie de bine, sub orice forma.


Catalin
2011 august 09, la ora 12:53:53
@alandala: felicitari pentru corectia adresata individului supranumit MC. Ce poate spune mai mult faptul ca se leaga de pozele de familie ale unor fotografi (mamici, copii, pampersi) sau ca se considera un Dumnezeu al fotografiei ?("La judecata de apoi a fotografilor"). Asemenea fenomene trebuie extirpate, din cauza lor fotografia la noi se afla atat de jos. Trebuie luata aceasta pozitie de catre toti fotografii romani care dau dovada de putin bun simt.

Catalin
Gigi Duru
2011 august 09, la ora 15:03:17
Referitor la nivelul intelectual al individului Munteanu, intamplator am auzit discutia purtata despre batjocura adusa unei mame cu copii mici pe blogul acestuia.
Cand Andrei Barsan l-a intrebat daca asa e (adica daca si-a batut joc de fotografiile de familie de pe Picasa ale unei tinere mamici), individul nostru a replicat:
"Da-o-n p.... mea ca e o proasta", sau alfel spus (citat tot din tristul si frustratul inginer Munteanu) "Stupid moms are always stupid".
Va pierdeti vreamea cu un asemenea specimen. Ura lui este indreptata asupra a tot ceea ce misca. Este frustratul tipic capabil de orice. Este trambita plina de laturi a lui Dinu Lazar, Francisc Vaida si a celor ce s-au dat pe langa Scoala de la Dalles.
Rusinos.
SameOldG
2011 august 09, la ora 17:03:16
Dupa ce parcurgi blogul pechinezului turbat numit CM nu-ti vine decat sa exclami
"Dumnezeule, iti multumesc pt ca nu sunt si eu asa !! ".

Dupa cele scrise de "alandala" am observat cum CM a dat drumu la comments pe propriul blog, probabil in speranta de a atrage noi polemici, si daca se poate avand si posibilitatea de a retine IP-ul celor care le posteaza.

Profilul acestui CM este oferit in intregime de blogul pe care-l getioneaza; este trist, plin de ura si nesimtire. egocentric, tiranic, frustrat si psihotic.

Este un fel de Oana Zavoranu al cercurilor fotografice; dar doar "un fel", deoarece de CM nu stie absolut nimeni, nici din perspectiva "operelor" nici sub alte forme. Stiu de el doar cei care doresc sa se deconecteze 30 min pe zi, cititnd delirul unui oprimat, "care este".

Fie ca este vb de fotografi, fie de mamici care-si pozeaza copilu, atitudinea lui este constanta: exceleaza in penibil.

Singur si caracterizat de "inima rea", sta in camaruta lui si scrie posturi pline de ura; si mai si specifica faptul ca "are posturi deja scrise pt urmatorii 2 ani" :)))

Citind majoritatea articolelor din rubricile " la judecata de apoi a fotografilor" si "arte vizuale", si ma refer in primul rand la forma celor scrise si doar ulterior la continut, am descoperit o lume subiectiva si trista, conectata altor lumi la fel de triste (dar parca ceva mai diplomate).

"Alandala" a punctat in mod foarte pertinent lucrurile, buna treaba.
Manele foto 2
2011 august 09, la ora 21:23:16
Hai ca mai putem povesti despre criticul MC.Aici se gaseste versiunea in engleza a blogului lui http://www.cornelyu.ro/blog/ care la sanchi are cica mai multi cititori.Pana aici,nimic neobisnuit.Numai ca postarile lui sunt simple COPY-PASTE de pe Wikipedia in general. Cel mai bun exemplu aici : http://www.cornelyu.ro/blog/?paged=5 si aici: http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Misrach Evident,despre fotografii romani nu e in stare sa scrie,pentru ca nu stie atata engleza.Critic foto?Nici vorba.Fotograf?Aiurea. Injiner? Ha, discutabil.Cineva care schimba atatea locuri de munca ori e geniu,ori e incapabil.Sa aruncam o privire aici: http://www.bestjobs.ro/cornel123 Vai,dar ce ne vad ochii? Ba chiar si ca sofer „profesionist” a lucrat! Incredibil! MC, un om multilateral dezvoltat. Si ca sa termin in stilul lui:maistre,inutil sa stergi postarile! Am facut copii de ecran!Hahahahaha!
SameOldG
2011 august 10, la ora 01:23:46
cu toate ca deja este ca si cum am trage asupra crucii rosii, as adauga nota : Limbi straine: engleza avansat...
Gigi Duru
2011 august 10, la ora 01:34:55
Omul e trist si singur. Inversunat sa darame si nu sa construiasca. Sa il lasam asa cum este. Un alcoolic semidoct de Wikipedia.
Ii multumesc lui Andrei Pandele pentru fotografiile din Epoca de Aur.
A avut si CM ocazia, dar nu a demonstrat. A avut si DL ocazia, dar i-a placut mai mult la caldurica cu Zina si cu Bote si cu aia de i-a hacuit barba'su amantul cu pusca.
Intre timp lucrurile s-au schimbat si ce era bun incepe sa iasa la suprafata.
Acum DL face reclama pe blogu-i colorat la toat ce misca, doar o mai ciuguli si el vreun sfant. O gasca grotesca.
Munteanu Corneliu
2011 august 10, la ora 20:17:57
Mai trist e ca adevarul iese incet, incet la iveala : http://catalinfudulu.blogspot.com/2011/08/victot-boldar-romanul-care-l.html
Corneliu Munteanu
2011 august 11, la ora 00:02:13
Excelenta lectie de demnitate muhaialelor. Un fotograf si un om adevarat. Pana una alta, nu eu m-am exprimat cu epitete gen catzea turbata, am criticat doar niste imagini jalnice (daca erau de familie - nu aveau ce cauta pe net), si am criticat ideea : "am vrut sa fac scoala de foto-poeti - am facut-o, am marcat banu' si am facut-o", mentalitate tipica de sclav corporatist. Cat despre IP, nu va bazati pe asta, stiu exact cine sunteti in realitate (vb de Gigi Duru si alandala, restul sunt gunoi). Vai de capul vostru, nu mor caii cand vor cainii.
Lache
2011 august 11, la ora 00:07:47
Da, incet incet iese la iveala prostia mustaciosului muntean. Andrei Pandele a scris acum vreo doi ani despre asta : http://www.foto-magazin.ro/weblogap/archives/2009/04/prietenul_victo.html Dar deoarece medicamentele compensate s-au terminat, abereaza si maistrul fotograf inginer.
SameOldG
2011 august 11, la ora 00:37:38
@Corneliu Munteanu

nota 2, treci la colt.

Corneliu Munteanu
2011 august 11, la ora 00:46:14
Pe cine credeti ca pacaliti, pacalicilor? Citez din clasici (Michele Bressan, Adevarul, 5 August 2009): "Unii ar putea să spună că primul fotograf de la noi este Andrei Pandele, cu fotografiile lui din timpul comunismului, fotografii care trimit mai degrabă spre stilul unui securist" - gura pacatosului adeva graieste. Cine credeti voi ca se mai lasa pacalit de vrajeli gen "Nici nu mai stiam ca am acea poza in casa." Sigur ca da! Cantati amandoi la alta masa, ca va pute gura a ceapa!
Lache
2011 august 11, la ora 04:11:15
devine clar ca lipsa medicamentelor poate provoca delir. criticul lui peste se opreste unde vrea cu citatul, dar fraza completa e asta : "Unii ar putea să spună că primul fotograf de la noi este Andrei Pandele, cu fotografiile lui din timpul comunismului, fotografii care trimit mai degrabă spre stilul unui securist, asociate tendinţei Magnum Photos, cu Bresson & co." linkul catre articol e asta : http://www.adevarul.ro/actualitate/Fiecare-Michele-fotografie-bilet-film_0_92390762.html corneliu munteanu, un alt agarici al fotografiei romanesti
Corneliu Munteanu
2011 august 11, la ora 08:23:05
Si care-i problema? Propozitia cu pricina nu aduce nimic in plus fata de ce s-a spus. Mai citeste ca sa intelegi ce am vrut sa spun. Era vorba de "stilul de lucru", ca sa zic asa. Bresson , Magnum & Co nu au nimic a face cu acea fotografie uitata si regasita in mod cu totul si cu totul intamplator, nu-i asa? Sigur ca da, ceva de genul "am crezut ca n-am stiut". Vrajeala. Stai linistit, acum lumea a inteles prea bine cum devine chestia, indiferent de insultele tale. DE CE NU A FOST DATA ATUNCI CAND A FOST PRIMITA DE LA SYLVIU COMANESCU, MAI ALES CA SE STIA FOARTE BINE CUI APARTINE? asta e intrebarea pe care si-o pune orice om de bun simt, indiferent de insultele tale, care oricum, nu rezolva nimic.
Andrei Pandele
2011 august 11, la ora 10:04:57
Mare diferenta dintre pareri proprii, fundamentate, si prejudecati carpite cu justificari.

« Nu te poţi supăra pe Guvern, dacă elevii nu învaţă si se simt ofensaţi cand nu sunt lăsaţi să copieze. Sau dacă unii politicieni sau gazetari nu ştiu limba română. » A.Plesu

Ce sa mai zicem de semi-alfabetizati, ambalati cu scrisul pe care nu-l stapanesc.
Copii fiind, ne jucam telefonul fara fir. Nu ne miram de minunile de la capat.
Nu Bressan si Boldar scriu acolo, ci altii, care derapeaza. Michelle mi-a cerut personal scuze pentru aberatia autorului articolului din Adevarul. De nea Victor ce sa mai zic.
Individul CM varsa venin in 10 comentarii. Nu isi recunoaste greselile proprii. Da citari trunchiate din autori, care se exprima aproximativ. Ca un « judecator » trist si acru te condamna. Are « dovezi » - de la telefonul fara fir. Fericiti cei saraci cu duhul.
Corneliu Munteanu
2011 august 11, la ora 10:26:00
Scripta manent, domnule. Intotdeauna sunt de vina ALTII. Rectificarile, daca ar fi fost vorba de asa ceva, trebuiau sa fie publice, si facute cu multi ani in urma. Explicatiile penibile de acum nu mai au nicio valoare. Iar articolele au fost scrise in perfecta cunostinta de cauza a subiectilor, vezi si articolul din Esquire, 07-08, 2008. In fond, fiecare e liber sa inteleaga ce vrea. Iar eu nu am expus decat ceea ce scrie, fara interpretari - pentru ca parerea mea personala este cu totul alta, mult mai rea. Din pacate, dl Comanescu a disparut acum 12 ani, asa ca nu mai poate lamuri situatia, cum, cine si ce fel. Dar ceea ce exista este suficient pentru a ne face o idee cat de cat adevarata despre ce a fost in realitate. Asa este ...ALTII CARE DERAPEAZA, intotdeauna altii. Hai, ca pe mine, find inginer, impreuna cu ciracii Dvs m-ati facut in fel si chip, desi eu m-am referit totdeauna la fapte fara atacuri la persoana, dar sa spuneti de dl Catalin Fudulu ca e semi-alfabetizat, RUSHINICA, zau asa.
SameOldG
2011 august 11, la ora 11:47:00
"Cat despre IP, nu va bazati pe asta, stiu exact cine sunteti in realitate (vb de Gigi Duru si alandala, restul sunt gunoi). Vai de capul vostru, nu mor caii cand vor cainii."

Pe langa faptul ca nu cred o iota din aceasta sau alte afirmatii facute de CM, as vrea sa spun ca aceasta atitudine de grandomanie si de "control freak" nu face decat sa-i contureze si mai bine starea medicala in care se afla, adica psihoza, clara.

Sincer cred ca nu are rost continuarea acestei "discutii"; omu delireaza si se catara pe oglinzi, indiferent de situatie sau de argumentele ce-i pot fi propuse.

1- El stie tot ce misca, inclusiv identitatea reala a celor care posteaza aici sau in alta parte.
Cum spunea cineva "mai sus", avem de a face cu singurul, adevarat securist. Cred ca si
in ziua de azi daca aude de Radio Europa Libera strange din dinti.

2- Produce argumente si refuza orice fel de alta posibilitate: fie ca cineva aduce un link
lamureste aceasta noua poveste cu "poza furata/facuta cadou", fie ca explica problema
din articolul adevarul.

3- CM este singurul individ care isi petrece (pierde) timpul in aceste cruciade singuratice.
Absolut nimeni, dintre toti "cetatenii revoltati", nu se implica in activitati de acest gen.

Se tot repeta ca aici este vb de lucrari si nu de oameni; daca asa ar fi intradevar, si daca intradevar CM ar da dovada de varsta pe care o poarta in spate, lucrurile ar fi f simple si in evident dezavantaj pt inchizitorul CM.

Daca ar fi vb doar de lucrari ne-am raporta la cele spuse de alandala: "mosule, in anumite cazuri nu mai tine cu curatori prieteni si pile. Daca au ajuns acolo inseamna ca ceva o fi de capul lor, punct."

Dar nu, lucrurile nu ar putea ramane asa deoarece acest suflet starpit nu ar avea cum sa-si mai petreaca timpul si , evident, sa-si refuleze ura.

Pacat totusi ca cei in cauza aleg intodeauna (sau cel putin din cate am putut observa pana acum) sa nu participe acestor discutii, probabil realizand lipsa sensului unei posibile interventii, sau pt a priva "tovarashu" CM de placerea atentiei.

Corneliu Munteanu
2011 august 11, la ora 13:31:40
Deci, dl Gigi Duru a mai aparut si pe orasul.ro cu injuraturi la adresa mea. Cat despre celalalt stiu exact despre cine este vorba in discutia cu pricina, cand si unde a avut loc (este vorba despre asa-zisa stupid mom) Iar despre manele foto, stilul de a scrie imi e extrem de cunoscut, asta l-a tradat ca sa zic asa. Dansul isi petrece de fapt timpul pe forumuri de discutie si bloguri injurand in stanga si in dreapta pe oricine critica pe cei carora le e sluga prea-plecata. Si chiar de nu ar fi asa, la cate porcarii s-au scris despre mine aici (ultima e suflet starpit), ma pot prezenta cu print screenul si plangerea penala la providerul dlui Pandele, iar legea il obliga sa-mi dea datele de identificare ale celor care m-au injurat. Acelasi lucru fiind valabil si pentru telefon. Asa ca nu te baza pe anonimat. Altminteri indivizi de teapa voastra, care nu au altceva de facut, ar zburda in voie injurand pe oricine. Nu asa se intelege democratia, si pentru cei ca voi sunt legi clare. Mai exisa ceva de care sa nu va fi legat in privinta mea? Din cate imi amintesc subiectul discutiei era cu totul altul. Sigur ca da, analfabetul de ziarist care a confundat UMANIST cu SECURIST. Asta e, nu toti au scoala ca voi, dar si constiinta ca sub umbrela anonimatului sa injure in stanga si in dreapta. Si mai era vorba si despre dl Catalin Fudulu, si dansul analfabet in viziunea dlui Pandele.
XXX
2011 august 11, la ora 14:41:42
D-le Munteanu, dar de ce nu dati dvs dovada de diplomatie ,incetand sa tot alimentati o situatie care este oricum "moarta".

Dvs aveti un punct de vedere, pe care-l prezentati in detaliu pe propriul blog. Aici lucrurile au luat o intorsatura departe de analiza estetica; deja ati ajuns sa va puneti probleme de IP si identitati. Chiar nu are niciun sens si cred ca ar fi normal ca acest gen de discutie sa continue in privat, intre persoanele in cauza, cele ce-si pot oferi identitatea si cele care sunt dispuse la dialog.

D-le Munteanu, indiferent de numarul sau identitatea celor cu care va contrati cred ca va dati seama ca nici posturile dvs, nici cele ale d-ului Pandele sau ale altora, nu vor produce nicio schimbare in mentalitatea si comportamentul celor care "ar trebui sa inteleaga cum stau lucrurile".

Ce se intampla aici, cat si pe alte bloguri, este doar un joc de intzepaturi evitabil, si care nu satisface decat satisfactia imediata , atunci cand printr-un nou comentariu spunem "ah, i-am zis-o de data asta".

Nu cred are sens ca lucrurile sa ia forma situatiei in care d-ul Agarici se lupta contra lumii. Nu cred ca o discutie, chiar daca in contradictoriu, ar trebui sa degenereze in genul asta de paranoie. Dvs va simtiti jignit de afirmatii care pana la urma nu sunt decat raspunsul ritmului pe care dvs l-ati impus de la bun inceput: unu e de cacat, altu e penibil, altuia ii pute gura, dobitoci, viermi etc

Este o neplacere sa vezi subiecte interesante si sa descoperi in spatele lor o mare de comentarii de acest gen.

Un cititor oarecare
Lache
2011 august 11, la ora 14:51:47
Orice plangere penala mai trebuie si validata de cineva mai lucid. Cred ca s-ar distra si altii la maxim. Din cate stiu eo, pentru ironie nu se dau pedepse, pentru ca tristul personaj nu prea a fost jignit, eventual doar luat peste picior.

Apoi, daca maistru se pune cu „grupari mafiote cu pretentii elitiste”, s-ar putea sa nu se intample nimic, ca de aia sunt mafioti. Ba mai mult, ar putea la randul lor sa-l dea in judecata si sa il oblige sa scoata dovezile acelea pe care le tine pentru urmatorii doi ani.

Domnule critic/inginer/fotograf/jurist/specialist IT, nu este mai bine sa luati un mentosan, sa va racoriti ? Eventual mai trageti o tura p-afara, aier proaspat, pasarele, pomi verzi, alei linistite, etc etc etc
dr. bacalbasa gheorghe
2011 august 11, la ora 17:25:58
Woland, trimise deci pe azazelo si Korovjev , sa vorbeasca cu melchiade. avea o problema serioasa. Si lucrul asta s-a intamplat din nou. il mai pierduse o data pe Maestru' , dar gandise ca atunci era la adapost in sanatoriu.
De la Balaceanca, insa evada din nou. Si woland isi trimise ciracii sa il caute. Intr-un final personalitatea lui nu rezista ascunsa foarte mult si se dadu singur de gol, postand acum ca un " maestru fotograf", dar pe internet... isi gasise si un nume pe masura lui.
woland, totusi in bunavointa lui, a lansat totusi un apel, si a cerut sa fie lasat in pace pentru ca este totusi un om bolnav. Asa ca roaga umanitatea si semenii acestui om sarman bolnav si nealintat, sa fie lasat in pace.

De fapt Woland are dreptate, domnul " maestru fotograf", este din pacate un om bolnav, de care noi trebuie sa aratam toata compasiunea si mila noastra. Nu avem cum sa ne luptam cu dansul si cu atat mai greu sa putem sa ii explicam ca greseste. fiind o fire tulburata, care deseori confunda lucruri, realul cu irealul, rastalmaceste pasaje intregi si mai ales traieste intr-o lume proprie. Singur si nealintat trebuie sa ii aratam toata bunavointa si dragostea noastra, insa sub nici o forma nu trebuie provocat pentru ca altfel boala recidiveaza in crize acute de furie, si pierderi subite de constiinta. Mai rau, face acest lucru dezamagit de lumea din jur , incearca sa o faca pe justitiarul. Unii regizori au aratat foarte bine acest lucru, in filmele Shutter Island, de unde se pare ca s-a inspirat mai nou " maestrul"... eu nu pot decat sa imi arat compasiunea si toata mila mea pentru acest om. Nu pot sa il urasc si sa il ironizez, m-as simti singur vinovat.

" de asemenea recomandam si filmul " the machinist"... pentru a intelege mai bine acest subiect "...

o zi cat mai frumoasa si lumina buna.
Gigi Duru
2011 august 11, la ora 18:24:16
Eu ma las mai greu impresionat de boala pekinezului lui DL.
Ba dimpotriva, ma enerveaza la culme ca trebuie sa ii subventionez vomitatorului sef medicatia care il tine linistit prea putin timp, giga-caloria la intretinere si ajutorul de somaj atunci cand este dat afara dupa nici cateva luni.
Macar daca ar fi fost capabil de fotografie, dar pana si de asta isi bate joc. Fotografiaza oamenii in situatii care ii dezavantajeaza net.
Nici nu imi dau seama de ce Andrei Pandele pierde timpul cu latura asta alcoolica si misogina.
Andrei Pandele
2011 august 11, la ora 20:01:02
Si AP ar fi preferat sa il opreasca mai devreme. Dar pana acum nu avea cum.
Scuze, nu am prevazut sa apara si cazuri agresive, cu vagi probleme psihice.
Va multumesc, domnule doctor, dvs. ati fost cel mai delicat si la obiect.
Eul meu interyor
2011 august 22, la ora 01:56:38
Cred ca C.M. daca si-ar rade mustata si sprancenele nu ar fi atat de haios cum a fost in comentariile de la acest post. Nu gust fotografiile niciunuia dintre cei mentionati mai sus, dar imposibil sa nu iubesc scrisul lui Cornelyu. Nu credeam ca exista oameni capabili sa insumeze defectele lui Vadym Tudor si Gygy Becaly, sa le ridice la patrat si sa defileze cu ele ca si cum ar fi virtuti. M-am uitat si in ceea ce produce Cornelyu - pe orasul.ro, si mi-am dat seama ca batranul este nebun de-a binelea, si nu as vrea sa imi fie vecin. Domnule Cornelyu - daca mai adulmecati pe ayci - las-o nene asa cum e, papa rudotelul cumintel si apuca-te de desenat nenicule, sau nu mai umbla cu card sau baterii in aparat ca te faci de mandra mynune.
 
Blogroll
   » Dan Dinescu
   » Cosmin Bumbutz
   » estost
   » Mihai Moiceanu
   » Dragos Lumpan
   » Dan Vartanian
   » Bucurestiul meu drag


Nikon

Pagini
   » Biografie
   » Contact

Categorii
   » Lumea
   » Actualitate Ro
   » Personal
   » Noi
   » Fotografie
   » Blog vechi
   » Performanta

Arhiva
   » februarie 2025  (0)
   » ianuarie 2025  (0)
   » decembrie 2024  (0)
   » noiembrie 2024  (0)
   » octombrie 2024  (0)
   » septembrie 2024  (0)
   » toata arhiva

rss