en en | ro ro

Filmele cu scenariu si regia de Lucian Pintilie erau un vis, pe vremea abuziv impuscatului. Filmul presupune cheltuieli imense, cu sute de oameni mobilizati intr-o locatie, cu utilaje, lumini. Cu cat este facut mai repede, cheltuielile scad. Ca toti sa traga in aceeasi directie, filmul are un scenariu scris, aprobat de producator. Noi pentru asta dam banii. Regia imagineaza situatii care sa-i captiveze pe spectatori. Sa uite ca privesc ecranizarea unei povestiri.
Cate-odata reuseste de minune. Dar de cele mai multe ori nu. Meseria de regizor este una dintre cele mai grele si printre cele mai bine platite.
Scenariul si regia nu pot fi evitate. Sunt conditii de baza pentru un film.

Si in fotografie ele ar putea fi bine venite, daca sunt credibile. Din pacate, conditia obisnuita este alta. Nu oricine are imaginatie si pregatire de regizor. Rezultatul este de cele mai multe ori intre artificial si penibil.

In fotografie, se pot face imagini mai bune profitand de situatie. Ce este adevarat este mai convingator. Ca sa poti profita, trebuie sa intelegi mersul lucrurilor. Fotografiind pe viu, se obtin poze mai naturale, daca subiectul nu stie, sau cand, fiind preocupat, uita ca este fotografiat.

diva.jpg

Aici apare enorma importanta a anticiparii. In putine clipe, se pot face modificari minime. Timpul scurt nu iti da posibilitatea sa schimbi realitatea, doar sa ocupi o pozitie ceva mai buna. De aceea, cei interesati de imagini dinamice folosesc de preferinta obiective cu focale scurte.

Primesc uneori posturi de la Mari Maestri, care isi confunda prejudecatile cu adevarul.
Un exemplu. Pozati ceva si conditiile se schimba. Doriti sa abordati subiectul din directie opusa. Veti descrie jumatate de cerc. Raza de giratie este proportionala cu distanta focala a obiectivului.
Daca sunt 6m de mers cu 35mm, vor fi 35 cu 200mm.

Intrebari la care nu s-a raspuns inca : Cu care ajungi la timp, cu care nu ?
Cate sanse de prim plan liber ai din 2m ? Ce sanse sunt de a nu vedea nimic de la 12m distanta, daca subiectul e mascat de altceva ?

Desi cate-odata nu ai incotro. Multi au declansat streetshot la cu 200mm. Si eu. Chiar 500mm f : 8, daca acesta era montat pe aparat.

cimpoaie 200mm.jpg

street 550mm.jpg

Dar pentru expuneri de 1 /30 cu distanta focala de 500mm iti trebuie mana sigura, nu gluma. Nici stabilizarea optica nu ar fi suficienta.
Evident, nu aceasta este solutia ideala.

Se pot prinde fluturii si cu harpoane de balena, dupa mult exercitiu. Dar e o prostie.
Si ma indoiesc ca cineva a prins rinoceri cu plasa de fluturi.

Publicat în 08 martie 2006. 5336 vizualizari. 0 comentarii
 
Blogroll
   » Dan Dinescu
   » Cosmin Bumbutz
   » estost
   » Mihai Moiceanu
   » Dragos Lumpan
   » Dan Vartanian
   » Bucurestiul meu drag


Nikon

Pagini
   » Biografie
   » Contact

Categorii
   » Lumea
   » Actualitate Ro
   » Personal
   » Noi
   » Fotografie
   » Blog vechi
   » Performanta

Arhiva
   » aprilie 2024  (0)
   » martie 2024  (0)
   » februarie 2024  (0)
   » ianuarie 2024  (0)
   » decembrie 2023  (0)
   » noiembrie 2023  (0)
   » toata arhiva

rss