en en | ro ro

In calatorie, am condus 2 mii km, apreciind felul in care se gandesc si realizeaza drumuri, acolo si aici. Am condus ani de zile colectiv de drumuri. In vest, infrastructura e impecabil realizata. Mai buna in Olanda decat in Austria si in Austria ca in Ungaria.
Sublima la noi, cum bine zis-a Caragiale, infrastructura e inlocuita cu improvizatii facute cu risipa de bani publici, calitate scazuta si timp de executie lung, doar comisioanele sa fie mai mari. Am vazut majoritatea podurilor peste ape mici in reparatie, cam 10x12m in total.
Cu parloaga cat vezi cu ochii, stanga si dreapta, in loc sa faca podul nou alaturi si cand e gata sa mute soseaua pe el, ca apoi sa il repare si pe cel vechi, se faceau ca lucreaza la cel existent. Demolasera jumatate din el de saptamani si blocau circulatia, ca sa obtina fonduri sporite. Paralizau circulatia normala si asa deficitara.

In imperiul roman, drumurile aveau infrastructura 1m, cu 60cm piatra sparta compactata.
http://soltdm.com/geo/drumuri/drum1.htm

Inginerul scotian Mc-Adam a fundamentat intreteserea pietrei sparte, in 2 straturi peste 20cm. Infrastructura soselei are 10cm pietris cu noroi pe DE Timisoara-Lugoj, dovada incompetentei sau coruptiei autoritatilor. Nu intamplator la prima ploaie, drumuri noi o iau la vale, cum auzim mereu. Vointa a fost in Timisoara, infrastructura a fost facuta : retelele magistrale urbane au fost schimbate. Dar la competenta zero a organelor de politie, rezolvarea circulatiei nu are nici-o idee : e ciufulita, orice este interzis, sau aproape. La Sibiu, se vede ca noul inel al centrului e imaginat /propus de experti luxemburghezi.

Si pe autostrada Pitesti Bucuresti, gardul median intre culoare este prea mic de inaltime. La curbe, farurile celor din directia opusa te orbesc. O alta treaba facuta de mantuiala !

Romania are nevoie de capital extern pentru dezvoltare. Si acesta vine doar proportional cu calitatea infrastructurii realizate. Singurii avantajati de situatie sunt cei care nu au inca concurenta. Pot cere preturi mari nejustificate.

Intr-un studiu facut public, calitatea drumurilor in Romania este clasata pe locul 126 din 131 tari, dupa Zimbabwe si Burkina Fasso !
Poate ca ar trebui sa fim mandri.

Cine o fi de vina ca drumurile din tara noastra sunt asa cum sunt ?
Iredentistii maghiari, capitalismul american in putrefactie ?
Sau excroci locali, cu complicitatea celor din administratie, politie, justitie si politica ? Din 1930 se stia. Calea cea mai buna de a iesi din criza este sa rezolvi infrastructura cu mana de lucru ieftina si terenuri disponibile.
Ce au facut guvernele PSDR 3-4 mandate, CDR, PNL ? Unde ne-au dus ?

http://www.romanialibera.ro/a136194/pe-marginea-prapastiei.html

Publicat în 08 octombrie 2008. 24812 vizualizari. 1 comentariu