en en | ro ro

Nu are rost sa discutam subiectul. Fiecare va poza ceea-ce il intereseaza. Toti fotografiaza si alte subiecte. Pe care nu le cunosc. Cum nu inteleg mare lucru, nu stapanesc ce se intampla. Rezultatele obtinute sunt mai influentate de noroc si de oportunitate, decat de autor.
Locul nu poate fi subiect de discutie, intr-un text atat de scurt.
In orice loc se pot face si imagini foarte bune. Trebuie sa vezi locul, sa cauti, sa gasesti persoane interesante, legate de acel loc. Cam aceasta ar fi o parte din explorarea fotografica. Expozitia facuta de fotoreporterii de la Jurnalul National era o dovada in acest sens.
Pentru naivi, locuri bune sunt doar acele cunoscute unanim.
Vor sa pozeze un peisaj, fuga la Predeal, sau oriunde pe valea Prahovei.
Asta imi aminteste de filmele, zise politiste, ale anilor 1980. Cat se poate de hilare.
Militianul bun alerga sa-l prinda un raufacator, dusmanul clasei muncitoare. Pe jos, evident. Filmul urmarea si propaganda turistica, asa ca alergarea incepea de la cetatea Istria. Il scapa la Herculane. Cat pe ce era sa-l prinda la Voronet. Infine, militianul bun, Reprezentantul Societatii Socialiste Multilateral Dezvoltate, il prinde in Bucegi, pe langa Babe.
De fapt locurile interesante sunt cele cu potential nedescoperit.
Sau pozate cu abordari diferite.

Momentul in timp este decisiv pentru rezultat.
Analiza unei piese literare la scoala, trata si momentul culminant. Al actiunii, in acel caz.
In fotografie, ar fi interesant momentul culminant al actiunii, al tensiunii, al luminii sau al culorii.

rasarit_manz.jpg

in apus.jpg

Depinde ce ne intereseaza sa gasim in acele imagini. Cand pare mai interesant pe gustul propriu, poti persevera pe acea cale. Multe fotografii sunt facute fara persoanaje, mai ales la peisaje. Dar cel care cauta si alege o imagine, cauta ceva deosebit, irepetabil. Fie o lumina speciala, fie o prezenta cu expresivitate, sau o juxtapunere irepetabila.

Momentul este mai important la fotografiile cu personaje, a caror actiune nu poate fi exact anticipata. Oricum imaginile luate mai de aproape sunt mai expresive.
Intr-o atitudine ofensiva, nu se poate sa nu improvizezi. Fotografiind necunoscuti, este mai bine ca ei sa nu inteleaga imediat, exact ce faci. Pentru a-i surprinde, nu vred ca exista o metoda mai buna decat sa inventezi altceva.
Mereu in cautare de solutii noi, sa te straduiesti sa incerci si in alt fel, din alt punct de vedere.

De mai multe ori sunt mai interesante imaginile facute o fractiune de clipa inainte de momentul culminant, decat acele dupa. Pot exista unele exceptii, in exteriorizarea sentimentelor.

Iata cateva reportaje cu atmosfera.
Alese pe alte standarde decat se poarta la noi.

http://bop.nppa.org/2006/still_photography/winners/

Publicat în 31 martie 2006. 2905 vizualizari. 0 comentarii

Adauga comentariu
*
*
*
campurile marcate cu (*) sunt obligatorii
 
Pagini
   » Biografie
   » Contact

Categorii
   » Lumea
   » Actualitate Ro
   » Personal
   » Noi
   » Fotografie
   » Blog vechi
   » Performanta

Arhiva
   iunie 2019  (0)
   mai 2019  (0)
   aprilie 2019  (0)
   martie 2019  (0)
   februarie 2019  (0)
   ianuarie 2019  (0)
   » toata arhiva